کد خبر: ۲۱۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 22
به طور متوسط، مکمل‌های ویتامین D میزان بروز سرماخوردگی و آنفلوانزا را کاهش می‌دهد
شفاآنلاین>سلامت>نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ویتامین D که با نام ویتامین آفتاب شناخته شده است، اثر محافظتی در برابر بیماری‌های عفونت تنفسی، سرماخوردگی و آنفلوآنزا دارد.

به گزارش شفاآنلاین، بر اساس نتایج این یافته جدید، احتمال ابتلا به سرماخوردگي در افراد دچار کمبود ویتامین D بیشتر از سایر افراد است. برای افرادی که دچار کمبود ویتامین D هستند، مصرف مکمل می‌تواند خطر ابتلا به عفونت<Infection> را تا 50 درصد کاهش دهد.

در تحقیقات پیشین اثر ارتباط کمبود ویتامین دی با بسیاری از بیماری‌های سلامتی از جمله دیابت و سرطان به اثبات رسیده است. به تازگی محققان دانشگاه Queen Mary در لندن (QMUL) از طریق جمع‌آوری داده‌های یازده هزار نفر دریافتند که کمبود این ویتامین عاملی در افزایش ابتلا به بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی و آنفلوآنزا است.

بر اساس نتایج این تحقیق، به طور متوسط، مکمل‌های ویتامین D میزان بروز سرماخوردگی<a cold> و آنفلوانزا را کاهش می‌دهد. در این پژوهش بیماران با مکمل ویتامین دی تحت درمان قرار گرفتند و در نهایت کاهش 50 درصدی ابتلا به بیماری‌های عفونی در افراد مورد مطالعه این پژوهش مشخص شد.

دکتر مارتینو پژوهشگر ارشد این مطالعه می‌گوید "افرادی به صورت حاد دچار کمبود ویتامین D هستند، از مکمل‌ها بیشترین سود را دریافت می‌کنند".

ویتامین D در تمام سطوح سلامت لازم است. در دهه گذشته، مشخص شده است ویتامین D نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های مختلف دارد. دستورالعمل‌های گذشته نشان می‌دهد که ویتامین D برای ساخت استخوان‌هایی سالم ضروری است.

حدود 600 IU (واحدهای بین المللی) در روز برای بزرگسالان زیر 70 سال مورد نیاز است، اما تحقیقات اخیر نشان داده است که دوزهای بالاتر برای دریافت حداکثر سود کاربرد دارد.اخیرا مطالعات نشان داده است که مواد مغذی حاوی این ویتامین می‌توانند تا 80 درصد از موارد دیابت نوع 2 را پیشگیری کند. همچنین به پیشگیری از سرطان پروستات کمک می‌کند.ایسنا

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
0
درسته اين نظر چون من ويتامين دى ام خيلى پايين بود مدام سرما ميخوردم اما از وقتى ازمايش دادم و مشخص شد ويتامين دى ام خيلى پايينه و ويتامين دى هفته اى يك قرص 5000 ميخورم ديگه سرما نخوردم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: