کد خبر: ۲۱۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 20
خوشبختانه در دولت و مجلس شورای اسلامی طی سالیان اخیر نگاه واقع بینانه ای نسبت به مسائل و چالش های سازمان تأمین اجتماعی شکل گرفته است که می تواند سرمایه مهمی برای غلبه بر مشکلات کنونی و تقویت کارآمدی سازمان باشد
شفاآنلاین>اجتماعی> دکتر سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در نشست شورای معاونین، از انتخاب احتمالی دکتر محمد شریعتمداری عضو هیأت امنای این سازمان به عنوان وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی استقبال کرد.

به گزارش شفاآنلاین، به نقل از سازمان تأمین اجتماعی<Social security> دکتر نوربخش در این نشست با اشاره به اهمیت انتخاب وزیر جدید و تأثیر آن بر سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: بدیهی است سازمان تأمین اجتماعی از تصمیم دولت دکتر روحانی در معرفی وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت بی قید و شرط خواهد داشت.

وی افزود: در عین حال از میان چهره های مطرح برای تصدی مسئولیت خطیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می توان از دکتر محمد شریعتمداری نام برد، چرا که از منظر آشنایی عمیق با مسائل کلان اقتصادی، شناخت فرصت ها و چالش های حوزه های تولید و خدمات (اعم از صنعت و بازرگانی) و نیز تسلط بر ویژگی ها و مناسبات روابط کار (بالاخص تعاملات کارگران و کارفرمایان) و توجه به اهمیت و جایگاه تأمین اجتماعی در صیانت از حقوق نیروی کار، ایشان سوابق روشن و تجارب ارزشمندی دارند.

ضمن اینکه تصمیم نهایی در این زمینه قطعا بر عهده نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

دکتر نوربخش افزود: خوشبختانه در دولت و مجلس شورای اسلامی طی سالیان اخیر نگاه واقع بینانه ای نسبت به مسائل و چالش های سازمان تأمین اجتماعی شکل گرفته است که می تواند سرمایه مهمی برای غلبه بر مشکلات کنونی و تقویت کارآمدی سازمان باشد.

تقلیل ندادن سازمان به بخش اقتصادی آن(به طور مشخص شستا) و درک ارتباط وثیق میان منابع تأمین اجتماعی با رونق اقتصادی و تولید از جمله مواردی است که درباره آن اجماع مناسبی شکل یافته است.

بنا بر این انتخاب شخصیتی کلان نگر به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می تواند نقش مهمی در تداوم این نگاه و صیانت از جایگاه سازمان تأمین اجتماعی در حمایت از نیروهای مولد کشور و جامعه شریف بازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی ایفا کند.

دکتر نوربخش گفت: آقای شریعتمداری از جمله مدیران خوش نام و موفق کشور است که سوابق کاری و مدیریتی ایشان دارای ارتباط وسیعی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به گفته دکتر نوربخش آشنایی با اصناف و تشکل های کارگری<Worker> و کارفرمایی از دیگر ویژگی های بارز دکتر شریعتمداری است و ایشان قطعا توان ایجاد تحول و ارتقاء همه جانبه در این وزارت خانه مهم و کلیدی را دارند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار امیدواری کرد که در صورت معرفی دکتر شریعتمداری از سوی رئیس جمهور؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حمایت قاطعانه از وی؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان تأمین اجتماعی را در مسیر فعالیت اثربخش تر و خدمت رسانی مطلوب به جامعه تحت پوشش قرار دهند.

به گفته نوربخش؛ دکتر شریعتمداری با اصناف مختلف کشور نیز آشنایی دارد و در ادوار مختلف مسئولیت هایی را بر عهده داشته که مرتبط با وزارت کار است.

وی با بیان اینکه در میان گزینه های مطرح برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ شریعتمداری یکی از بهترین گزینه ها است اظهار امیدواری کرده است که وی با حمایت قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این مسئولیت منصوب شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: