کد خبر: ۲۱۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 19
در حال حاضر ۵۱ درصد مراجعات مردم استان به دستگاه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و این وزارت بسیار کلیدی و حساس است
شفاآنلاین>اجتماعی> مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با مشخص شدن شکل و شرایط بسته حمایتی دولت از اقشار آسیب پذیر، بازنشستگانی که زیر ۳ میلیون حقوق دریافت می‌کنند نیز بسته حمایتی را دریافت خواهند کرد.

به گزارش شفاآنلاین، جمشید تقی زاده در نشست با روسای کانون های بازنشستگی استان اصفهان با قدردانی از فعالیت و خدمات ارزشمند، دلسوزانه و تلاش های علی ربیعی وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت فقر زدایی در جامعه و انوشیروان محسنی بندپی سرپرست این وزارتخانه، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۱ درصد مراجعات مردم استان به دستگاه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و این وزارت بسیار کلیدی و حساس است.

وی تصریح کرد: در جلسات هماهنگی شورای رفاه در استانها، مدیران مجموعه باید به صورت پایلوت کار توسعه استان را با همفکری هم انجام دهند تا به مردم و ارباب رجوع خدمات ویژه ای ارایه شود.

تقی زاده گفت: صندوق بازنشستگی کشوری ماهانه ۳۲۵۰ میلیارد تومان به یک میلیون وچهارصد هزار نفر بازنشسته حقوق پرداخت می کند و این در حالی است که در یک سال و نیم آینده ۵۵۰ هزار نفر نیز به جمعیت تحت پوشش افزوده خواهند شد.

وی از راه اندازی و ساماندهی سیستم جامع شاغلین خبر داد و گفت: تلاش ما این است که دو مرحله بازنشستگان و شاغلین را به موازات هم پیش ببریم. باور ما همیشه این بوده که در بحران ها بهترین تصمیمات گرفته شود و گره گشا باشد و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و دستورات ریاست جمهوری این اتفاق با کیاست و درایت مدیران پیش خواهد رفت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این صندوق به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر خدمات می‌دهد، از مهم‌ترین اعضای  نظام رفاه و تامین اجتماعی کشور و دومین مرکز اقتصادی  و بیمه ای کشور است.

تقی زاده تصریح کرد: این صندوق دربخش اقتصادی پنج هلدینگ زیرمجموعه  دارد. بیشترین تاثیر گذاری در بخش فولاد، صنعت نفت کشور و گردشگری کشور است. صندوق بازنشستگی(Retirement) کشوری موقعیت ویژه ای دارد به نحوی که هم در فضای اجتماعی و هم اقتصادی کشور تاثیر گذار است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات وام ضروری با اعتبار دو هزار میلیارد تومان برای ۴۰۰ هزار بازنشسته زیرپوشش فراهم شده است، گفت: تا آخر اسفندماه امسال حدود ۲۰۰ هزار بازنشسته وام خود را دریافت خواهند کرد. همچنین، افزایش سفرهای سیاحتی و زیارتی و تغییردر ساختار بیمه ای  اتفاق خواهد افتاد.

تقی زاده با بیان اینکه مهم‌ترین هدف صندوق برقراری تعادل بین منابع و مصارف است، گفت: درکنار مدرسه سازی که ازاقدامات خوب دولت وخیرین دربخش خصوصی است، پیشنهاد می‌کنم با توجه به افزایش(Increase) تعداد سالمندان توسعه و ساخت خانه‌های سالمندی و بازنشستگی در دستور کار قرارگیرد و از خیرین دعوت می‌کنم در این اقدام پسندیده و خداپسند پیشقدم شوند. با هم بودن برای خدمت به مردمی که شایسته خدمت هستند بیشتر از قبل باید مورد توجه قرار گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: