کد خبر: ۲۱۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 18
مراقبت‌های ویژه رشته‌ای است که در رشته تخصصی بیهوشی ادغام شده است و در حال حاضر مراقبت‌های ویژه شامل مریض‌های بدحال و با ریسک بالا است که نیازمند بستری در آ‌ی‌سی‌یو است
شفاآنلاین>سلامت> متخص بیهوشی گفت: متاسفانه به رشته بیهوشی اهمیتی داده نشده و تعرفه‌ها متناسب با تورم و زحمت این متخصصان نیست.

به گزارش شفاآنلاین، محمدتقی رفعتی متخصص بیهوشی اظهار کرد:‌ مراقبت‌های ویژه رشته‌ای است که در رشته تخصصی بیهوشی ادغام شده است و در حال حاضر مراقبت‌های ویژه شامل مریض‌های بدحال و با ریسک بالا است که نیازمند بستری در آ‌ی‌سی‌یو است.

وی ادامه داد: اداره بخش مراقبت‌های ویژه شامل بیماران(patients) بدحال با دردهای مزمن عمدتا بر عهده متخصصان بیهوشی است و این افراد با همکاری تیم پزشکی با ارائه مشاوره به بیماران خود سعی در کاهش اقامت آنها در آی‌‌سی‌یو و حتی بیمارستان می‌کنند.

رفعتی تأکید کرد:‌ رشته مراقبت‌های ویژه و کارهای متخصص بیهوشی اگر به درستی انجام شود به کاهش و کنترل هزینه‌های حوزه سلامت و بیمارستان منجر می‌شود، به صورتی که امروزه دامنه مراقبت‌های ویژه به منزل کشیده شده است.

وی افزود: بیماران پس از ترخیص از بیمارستان می‌توانند به وسیله متخصصان بیهوشی خدمات بهداشتی درمانی را دریافت کنند و متخصصان این رشته باعث کاهش عوارض‌های مختلف در بیماران می‌شوند.

رفعتی گفت: رشته بیهوشی حساسیت‌های بالایی دارد اما متاسفانه به این رشته اهمیتی داده نمی‌شود و تعرفه‌ها متناسب با زحمت این متخصصان(experts) و تورم عمومی کشور نیست.

این متخصص بیهوشی یادآوری کرد: تعرفه‌های بیهوشی بسیار مأیوس کننده است، همکاران ما از وجودشان مایه می‌گذارند اما حقشان ادا نمی‌شود و علی رغم تلاش زیاد هنوز این مسئله به جایی نرسیده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: