کد خبر: ۲۱۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 16
در بحث خانواده ها کم رنگ شدن نقش نظارتی آنان و به خطر افتادن حریم خصوصی و اختلال در شخصیت جوانان و نوجوانان و شکاف بین نسل ها مشکلاتی را در روابط میان فردی والدین و نوجوانان ایجاد نموده است
شفاآنلاین> سلامت> رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز شعار هفته سلامت روان را "سلامت روان جوانان و نوجوانان جهان در حال تغییر" عنوان کرد.

به گزارش شفاآنلاین: مهرداد شریفی، رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در راستای شعار هفته سلامت روان پیامی را به شرح ذیل صادر نمود و به تشریح مواردی در این خصوص پرداخت.

وی بیان داشت: جوانان و نوجوانان سرمایه های انسانی هر جامعه ای هستند که پویاترین و شاداب ترین گروه جامعه را تشکیل می دهند که طی 25 سال گذشته اطلاعات جدید و فناوری های ارتباطی تغییرات زیادی کرده است و افراد تعاملات زیادی با دنیای اطراف خود دارند .

شریفی تصریح کرد: براساس گزارشات جهانی حدود ۵۶/۷ درصد از جمعیت ایران در سال 2016 میلادی از اینترنت استفاده می کرده اند که این رقم ایران را در جایگاه سیزدهم در بین کشورهای دنیا قرار داده است و استفاده از اینترنت و فضای مجازی جزء گریز ناپذیر زندگی مدرن امروز است که تاثیر منفی آن بر جوانان و نوجوانان به شکل ایجاد اختلالات افسردگی و اضطراب، اختلالات خواب، اعتیاد به اینترنت، کندی رشد مغز ، بی تحرکی و نبود نشاط در میان جوانان و نوجوانان مشاهده می گردد.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز افزود: در بحث خانواده ها کم رنگ شدن نقش نظارتی آنان و به خطر افتادن حریم خصوصی و اختلال در شخصیت جوانان و نوجوانان و شکاف بین نسل ها مشکلاتی را در روابط میان فردی والدین و نوجوانان ایجاد نموده است .

وی اظهار داشت: در این زمینه جوانان و نوجوانان تاب آوری خیلی کمرنگ شده و جوانان و نوجوانان بی حوصله و زود خسته و کم طاقت شده اند و تحمل چالش های موجود در زندگی را ندارند و زود از کوره در می روند .

مهرداد شریفی گفت: با توجه به کم تحرکی و ایجاد بیماری های قلبی و عروقی و اثر منفی بر سبک زندگی این گروه باید راهکارهای اندیشید که نشاط و سر زندگی و تحرک به زندگی جوانان و نوجوانان باز گردد که بعضی از راهکارهای پیشنهادی عبارتند از:

استفاده صحیح از اینترنت 
حمایت عمیق عاطفی والدین از نوجوانان 
ایجاد ارتباط موثر و همدلی بین والدین و جوانان 
شناسایی نقاط قوت و استعداد یابی جوانان و نوجوانان و پرنگ کردن و بها دادن به آن ها توسط والدین و مربیان مدارس 
تبعیض قائل نشدن بین فرزندان توسط والدین 
آموزش مهارت های زندگی به جوانان و نوجوانان که شامل؛ مهارت حل مسئله، مدیریت خشم، مدیریت استرس و مهارت نه گفتن است.

شریفی بیان کرد: امیدوارم که نشاط و سر زندگی و تحرک و بازی های گروهی در میان جوانان و نوجوانان دوباره رونق گیرد و جوانان این آینده سازان کشور جامعه ای توانمند و پویایی را رقم بزنند .yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: