کد خبر: ۲۱۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 16
سند درمان در راستای رفع مشکلات بیمارستان‌های سراسر کشور و به منظور ایجاد ساختاری مناسب تدوین شده و با اجرای آن اتفاقات خوبی در حوزه درمان خواهد افتاد
شفاآنلاین>سلامت> جان بابایی گفت: تدین سند درمان به حل مشکلات بیمارستان‌ها و به تبع آن بهبود اوضاع درمانی کمک می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین،  قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت درباره اهمیت سند درمان و کارایی آن اظهار کرد: سند درمان در راستای رفع مشکلات بیمارستان‌های سراسر کشور و به منظور ایجاد ساختاری مناسب تدوین شده و با اجرای آن اتفاقات خوبی در حوزه درمان خواهد افتاد.

وی ادامه داد: تعیین سقف در بیمارستان‌ها(hospitals) و مراکز درمانگاهی با هدف کاهش هزینه‌های درمانی است و در این راستا راهنماهای بالینی تدوین و به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: ابلاغ راهنما‌های بالینی به بیمارستان‌های سراسر کشور در راستای کنترل قیمت‌ها و هزینه‌های درمانی است تا مردم آسیبی در حوزه بهداشتی و درمانی نبینند.

جان بابایی اظهار کرد: در شرایط کنونی وضعیت مراکز درمانی استان تهران مناسب نیست و برخی از مناطق این شهر بیمارستان ندارد و میزان مراجعات به مراکز درمانی تهران ازسراسر کشور زیاد است.

45 قلم کالا برای استریل و مصرف دوباره

وی گفت: واحد مهندسی تجهیزات(Equipment) پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور پس از تشکیل جلسات متعدد و کارگروه‌های ذیربط 45 قلم کالا را در فهرست تجهیزات قابل استریل و استفاده مجدد به وزارت بهداشت اعلام کرده است و ما نیز این 45 قلم را به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اعلام کرده‌ایم.

جان بابایی یادآوری کرد: استفاده از لوازم مصرفی چندبار مصرف تجهیزات پزشکی در راستای اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه‌های حوزه سلامت است و فقط محصولاتی که قابلیت استریل مجدد داشته باشند در این لیست قرار دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: