کد خبر: ۲۱۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۹ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 15
ظرف یک هفته آینده مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان بابت مطالبات دارویی به داروخانه‌های سراسر کشور پرداخت می‌شود
شفاآنلاین> اجتماعی> نوربخش گفت: ظرف یک هفته آینده مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان بابت مطالبات دارویی به داروخانه‌های سراسر کشور پرداخت می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین: تقی نوربخش رئیس سازمان بیمه تأمین اجتماعی در مراسم دومین جلسه کمیته سازمان‌های بیمه‌گر که در ساختمان مرکزی بیمه سلامت برگزار شد، اظهار کرد: امضا شیوه‌نامه بین سازمان‌های بیمه‌گر در راستای رفع هم‌پوشانی یکی از آموزه‌های دیرینه ماست که باعث ایجاد عدالت اجتماعی و بیمه‌ای می‌شود.

وی ادامه داد: طرح رفع هم‌پوشانی در حدود 4 ماه گذشته به صورت پایلوت انجام شده و با امضا این تفاهم‌نامه طرح جنبه حقوقی به خود گرفته است.

رئیس سازمان بیمه تأمین اجتماعی ادامه داد: آخرین پرداختی‌های سازمان بیمه تأمین اجتماعی اردیبهشت ماه است و در این بین خود سازمان تأمین اجتماعی به عنوان تولید کننده دارو طلبکار است.

نوربخش با اشاره به اینکه موضوع نقدینگی باعث بروز مشکلاتی شده است و ما سعی کرده ایم تا این مسائل را به حداقل برسانیم، ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی و دیگر مراکز بابت خرید دارو و تجهیزات پزشکی مبلغی به میزان 2 هزار و 700 میلیارد تومان به سازمان بیمه تأمین اجتماعی بدهکار هستند که ظرف یک هفته آینده مبلغ 240 میلیارد تومان بابت مطالبات دارویی به داروخانه‌ها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع تفاهم‌نامه، هم‌پوشانی بیمه‌ها را برطرف می‌کند و باعث استفاده بهینه از منابع موجود می‌شود.

رئیس سازمان بیمه تأمین اجتماعی ادامه داد: بیمارستان دارای هزار و 400 تخت است و خدمات رایگان به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی می‌پردازد و تعداد 7 هزار مراجعه سرپایی به بیمارستان میلاد انجام می‌شود و این مرکز دارای 24 اتاق عمل جراحی است.

نوربخش ادامه داد: سازمان بیمه تأمین اجتماعی در نظر دارد در شرق و جنوب تهران بیمارستان تخصصی احداث کند و در حال حاضر یک بیمارستان 650 تخت خوابی با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در کنار بیمارستان 400 تخت خوابی فیاض‌بخش در حال احداث است.

وی اضافه کرد: در حال تجهیز بنای بیمارستان مخصوص بانوان و زنان و زایمان در شمال تهران که 110 سال از احداث آن می‌گذرد، هستیم.

رئیس سازمان بیمه تأمین اجتماعی اظهار کرد: بیمارستان غرب تهران طی سال آینده راه اندازی می‌شود و دولت با اختصاص 3 هزار و 500 میلیارد دلار برای تأمین دارو در نظر گرفته است.

نوربخش ادامه داد: افزایش قیمت دارو بیشتر برای رفع نیازهای جانبی دارو مانند بسته بندی است و دولت حمایتی ویژه‌ از تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی دارد.

وی در خصوص تحت پوشش قرار گرفتن خدمات دندان پزشکی، گفت: خدمات دندان پزشکی در تعهد بیمه پایه نبوده و مسائلی مانند پر کردن دندان، بهداشت دهان و دندان و ترمیم زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی درآمده است.

رئیس سازمان بیمه تأمین اجتماعی یادآوری کرد: خدماتی مانند ارتودنسی تحت پوشش بیمه قرار ندارند و ممکن است در زمینه داروهای وارداتی دچار مشکلاتی شویم.

نوربخش گفت: تعهدات دارویی ما به داروخانه ها ۷۰ مبلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بحث هم‌پوشانی باید ماه‌های قبل انجام می‌شد زیرا این کار باعث ایجاد عدالت و کنترل هزینه‌ها می‌شود. امضای این تفاهم‌نامه در راستای رفع هم‌پوشانی انجام گرفته است و باعث افزایش تعامل و عدالت در بحث بیمه‌ای می‌شود.

رئیس سازمان بیمه تأمین اجتماعی گفت: شیوه نامه‌ای که قبلا تدوین شده نواقصی دارد که بر طبق نظر همه نیازمند اصلاح است. yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: