کد خبر: ۲۱۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 15
طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی ،مطب پزشکان شامل تغییرکاربری نمی شوند بنابراین انجمن ها و سازمان های مردم که بدون درآمد به فعالیت می پردازند نیزباید شامل این قانون شوند و هزینه ای را پرداخت نکنند
شفاآنلاین>سلامت>با اصلاح نگرش شهرداری<Municipality> نسبت به سازمان های مردم نهاد همانند مطب پزشکان بخش عمده ای از مشکلات این مجموعه ها مرتفع خواهد شد.

به گزارش شفاآنلاین،  دکترمحمدرضا گنجی رئیس انجمن نفرولوژی ایران درخصوص مشکل پیش آمده برای این انجمن با شهرداری تهران گفت : انجمن نفرولوژی ایران یک  (NGO) یا  سازمان مرد نهاد است که هیچگونه درآمدی ندارند اما به ثبت شرکت پرداخته و به طور پیوسته مالیات های خود را می پردازد.

وی گفت: متاسفانه از آنجا که محل انجمن نفرولوژی ایران دارای کاربری مسکونی است چندیست که شهرداری با مراجعه به این محل انجمن را ملزم به تغییر کاربری از مسکونی به تجاری کرده است که این امربه مجموعه ای که درآمدی ندارد فشارمالی<Pressured> زیادی را تحمیل می کند.طبق اعلام شهرداری انجمن برای هر متر مربع ازمحل فعالیت خود باید به میزان 2 میلیون تومان هزینه بپردازد که این میزان برای یک سازمان مردم نهاد و بدون درآمد نامعقول است.

گنجی با اشاره به اینکه انجمن ها و سازمان های مردم نهاد نیز باید شامل قانون مطب پزشکان شوند ، افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی ،مطب پزشکان  شامل تغییرکاربری نمی شوند بنابراین انجمن ها و سازمان های مردم که بدون درآمد به فعالیت می پردازند نیزباید شامل این قانون شوند و هزینه ای را پرداخت نکنند.

وی با اشاره به اینکه در محل کنونی انجمن نفرولوژی ایران در حال حاضر 6 انجمن دیگر نیز مشغول به خدمات رسانی هستند، گفت: در صورتی که شهرداری برای حل این مشکل مساعدت نکند متاسفانه 6 انجمن دیگر نیز دچار بحران شده و از فعالیت خود بازمی مانند.

رئیس انجمن نفرولوژی ایران در ادامه از شهرداری تهران خواستار همکاری و مساعدت در این زمینه شد تا با این اقدام مجموعه های مردم نهاد دچار آسیب نشوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: