کد خبر: ۲۱۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 14
از سنین 30 سالگی به بعد، واژن زن دچار تغییراتی می شود که به مرور زمان و با بالا رفتن سن ممکن است تغییرات بیشتر شود
شفا آنلاین>سلامت جنسی>اکثر زنانی که تحت درمان لیزر واژن قرار می‌گیرند ممکن است پس از درمان و یا در طی لیزر، علائمی مانند خارش، سوزش، قرمزی یا تورم داشته باشند.


به گزارش شفا آنلاین:از سنین 30 سالگی به بعد، واژن زن دچار تغییراتی می شود که به مرور زمان و با بالا رفتن سن ممکن است تغییرات بیشتر شود. شل شدن پوست واژن، از شکل افتادن و دیگر موارد می تواند برای زن ناخوشایند باشد و زنان معمولا به دنبال رفع این گونه مشکلات هستند. در این میان برخی زنان لیزر واژینال <Vaginal Laser>را انتخاب می کنند.

هر ساله تعداد زیادی از زنان از تغییرات پس از یائسگی در زندگی خود، از جمله علائم آتروفی واژن رنج می برند. بسیاری از زنان، علائم خفیف را نادیده می گیرند و یا با آن ها کنار می آیند زیرا مشکل خاصی برای آن ها ایجاد نمی کند، اما بعضی دیگر به دنبال درمان هایی برای بی اختیاری ادرار، سوزش واژن و خارش و مقاربت دردناک هستند.

در دهه گذشته، بسیاری از زنان به درمان جدید لیزر واژینال روی آورده اند اما آیا این روش ایمن است؟ لیزر واژینال به آرامی و با تحریک بافت واژن، به بهبود وضعیت موجود پرداخته و با تولید کلاژن بیشتر و تقویت بافت ها، واژن را ترمیم و بازسازی می کند.

عوارض لیزر واژن؛ زیبایی به چه قیمتی؟

بسیاری از زنان پس از لیزر واژینال از کاهش علائم آتروفی و بهبود وضعیت جنسی خود راضی هستند. این روش درمانی برای انواع شرایط واژینالی به کار برده شده و نتایج قابل قبولی دارد. علاوه بر این، لیزر واژینال اغلب برای بیماران سرطانی و سایر گروه هایی که نمی توانند درمان های معمول برای آتروفی واژینال انجام دهند، روش بسیار مناسبی است.

به طور معمول، در طول لیزر واژینال و به منظور کاهش درد، پزشکان کرم واژن را توصیه می کنند .در صورتی که درد ادامه دار باشد، معمولا از درمان هورمونی و استروژن به عنوان درمان جایگزینی، استفاده می شود. البته برخی از زنان، به درمان هورمونی واکنش نداده و برای آنها مناسب نیست.

کاربرد

امروزه، لیزر واژینال به طور گسترده ای در موارد درمانی و زیبایی انجام شده و اکثر زنان از انجام لیزر واژینال، احساس رضایت دارند.

این لیزر، در موارد بسیاری کاربرد دارد که عبارتند از: درمان و بهبود وضعیت مشکلات مربوط به یائسگی، افزایش میل جنسی و بهبود وضعیت جنسی، بازسازی، ترمیم و زیباسازی لب های تناسلی، روشن کردن پوست ناحیه واژن و کشاله ران و جوانسازی این ناحیه، تنگ کردن و بهبود وضعیت داخلی واژن، بهبود افتادگی مثانه، بهبود و درمان وضعیت بی اختیاری ادرار، بهبود وضعیت خشکی واژن و درمان آن، درمان عفونت و سوزش.

خطرات لیزر واژن

اکثر زنانی که تحت درمان لیزر واژن قرار می گیرند ممکن است پس از درمان و یا در طی لیزر، علائمی مانند خارش، سوزش، قرمزی یا تورم داشته باشند. با این حال، این عوارض بیش از چند روز طول نمی کشد و معمولا اثرات طولانی مدت مرتبط با درمان لیزر واژینال گزارش نشده است.

آیا در جوانسازی واژن موثر است؟

آتروفی واژن و تغییر شکل و شل شدن ناحیه واژن مشکلی است که معمولا بعد از یائسگی اتفاق می افتد، یعنی زمانی که تولید استروژن کم شده و دیواره های واژن پس از آن نازک تر و خشک تر می شود.

البته شل شدن واژن تنها در یائسگی ایجاد نمی شود و ممکن است پس از رابطه های پی در پی جنسی، بارداری و سایر موارد، دچار شل شدگی شود. تمام این موارد با استفاده از لیزر، قابل درمان است. در طول یائسگی، سلول های غشای مخاطی در واژن فعالیت کمتری دارند و نمی توانند کلاژن زیادی تولید کنند.

کلاژن ها، دیواره های واژن را هیدراته کرده و تغذیه می کند و در صورت کاهش کلاژن، دیواره واژن شکننده شده و مستعد ابتلا به عفونت می شوند. پزشکان ممکن است مرطوب کننده های واژینال، کرم ها و قرص های استروژن و همچنین روان کننده های ضد آب را در طول رابطه جنسی توصیه کنند.

دوران یائسگی

اما بهترین درمان در اینگونه موارد ، لیزر واژینال است که علاوه بر درمان مشکلات متعدد، با تولید کلاژن، سبب جوان سازی پوست این ناحیه می شود. در تکنولوژی لیزر، یک پروب کوچک وارد واژن می شود. صدها ستون کوچک از انرژی لیزر پس از آزاد شدن از پروب ، دیوار داخلی واژن را هدف قرار داده و ترمیم و جوان سازی صورت می گیرد.

انرژی لیزر، سپس کمتر از یک دهم ثانیه از دستگاه خارج می شود و کمی از بافت را حذف می کند و این کار بدن را تحریک می کند که پس از آن، بافت سالم و جدید رشد کند.

تنها دستورالعمل مهم پس از درمان ، جلوگیری از فعالیت جنسی به مدت پنج روز است. با جوان سازی واژن در زنان با دستگاه لیزر، ناحیه تناسلی در زنان بازسازی و ترمیم می شود. ناحیه تناسلی مانند دیگر بخش های بدن ممکن است دچار تغییر و آسیب شده و با روش لیزر، سلامت اولیه خود را به دست می آورد.

تغییرات ناخوشایند در ناحیه تناسلی که بخشی مهمی از بدن زن محسوب می شود، می تواند برای زن ناخوشایند بوده و حتی بر زندگی روزانه و زندگی جنسی او هم تاثیرات منفی بگذارد. اکثر زنان هم پس از بارداری های زیاد، دچار شل شدن یا گشاد شدن ناحیه داخلی واژن می شوند و یا پس از زایمان طبیعی، افتادگی رحم ایجاد می شود که با لیزر واژینال، تا حدود زیادی این مشکلات برطرف شده و عمل جوان سازی انجام می شود.

آیا در رابطه جنسی موثر است؟

به طور کلی می توان گفت که اکثر زنان با افزایش سن ، یا پس از بارداری ، زایمان و یا تغییرات وزن و یا حتی افرادی که زایمان نکرده اند ( به دلایل ژنتیکی دارای شلی بافت های پرینه هستند ) ؛ همگی ممکن است از گشادی واژن و کاهش میل جنسی و عدم رضایت همسرشان در رابطه زناشویی گله مند و ناراحت باشند.

عوارض لیزر واژن؛ زیبایی به چه قیمتی؟

مشکل شل شدگی و تغییرات نامطلوب ظاهری واژن می تواند در زندگی جنسی و زناشویی هم تاثیرات منفی داشته باشد. افرادی که در رسیدن به ارگاسم جنسی دچار اختلال هستند و یا به دلیل باز بودن دهانه رحم، از عفونت های مکرر واژن و رحم ،رنج می برند، گزینه مناسبی برای درمان لیزر واژینال هستند.

صدمات رابطه جنسی

لیزر واژینال گاهی با بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی صورت می گیرد و بهبودی پس از لیزر هم طولانی مدت نبوده و معمولا زمان بهبودی یک هفته است. اما توصیه می شود تا بهبودی کامل از نزدیکی اجتناب شود.

لیزر درمانی پس از یائسگی

درمان لیزر برای آتروفی و شل شدگی واژن ، درمان مناسبی برای شرایط زنان و علائم پس از یائسگی است. بدون شک، زنان پس از یائسگی نمی خواهند بقیه زندگی خود را از خارش، سوزش و مقاربت دردناک رنج ببرند و به این ترتیب می توانند از لیزر درمانی استفاده کنند.

با این حال، زنان یائسه باید در نظر داشته باشند که ممکن است لیزر واژینال در دراز مدت، خطر های نامطلوبی برای آن ها به همراه داشته باشد، اگر چه مشکل خاصی تا به حال گزارش نشده است ؛ اما پس از لیزر واژینال بهتر است تحت نظر متخصص مراقبت های بهداشتی قرار گرفته و یا پیش از لیزر، با مشورت با آن ها بهترین گزینه را برای وضعیت خود انتخاب کنند.

هزینه عمل لیزر واژینال

لیزر واژینال با توجه به مکان جراحی، دستمزد جراح، انجام لیزر در مطب یا کلینیک متغیر است و در هر فردی بر طبق درمان مورد نظر متفاوت است و نمی توان قیمت دقیقی را اعلام کرد. این درمان از درمان های جوانسازی بوده و شامل بیمه نمی شود. نبض ما

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: