کد خبر: ۲۱۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 13
این سندرم در بین دختران و زنان ایرانی بسیار شایع شده است بنابراین ما بیشترین مراجعات را در مطب به خاطر این مسئله داریم
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص زنان و زایمان با اشاره به تاثیر فست فودها در ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک گفت: به تاخیر افتادن عادت ماهانه و  پر مویی از نشانه‌های ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک است.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر سمانه امادیان  درباره سندرم تخمدان پلی کیستیک <Polycystic ovary syndrome>اظهار کرد: این سندرم در بین دختران و زنان ایرانی بسیار شایع شده است بنابراین ما بیشترین مراجعات را در مطب به خاطر این مسئله داریم.

وی افزود: از نشانه‌های ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیت به تاخیر افتادن عادت ماهانه،  پر مویی و چاقی است که حتی در مواردی این سندرم باعث ناباروری در زنان نیز می‌شود.

این متخصص زنان و زایمان عنوان کرد: اختلالات هورمونی باعث عدم تخمک گذاری و به وجود آمدن سندرم تخمدان پلی کیستیک می‌شوند همچنین این افراد با تاخیر یک تا دو ماهه عادت ماهانه مواجه هستند.

امادیان با بیان اینکه ژنتیک و استرس افراد را می‌توانند مستعد تخمدان پلی کیستیک کنند، ادامه داد: نوع تغذیه و مصرف فست فودها نیز موجب چاقی شده و روی هورمون‌های بدن تاثیر منفی دارد.

وی یادآور شد: اولین گام برای درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک کاهش وزن است و پس از آن درمان‌های دارویی بر اساس اینکه فرد در سن باروری باشد یا خیر نوع درمان برای بیمار شروع می‌شود.
طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: