کد خبر: ۲۱۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 12
طرح مکمل یاری رایگان برای کودکان زیر ۵ سال اجرا می‌شود. در گذشته 25 درصد از کودکان زیر 5 سال دچار سوء تغذیه بوده‌اند، ولی خوشبختانه میزان سوء تغذیه در کودکان به 4 درصد رسیده است
شفاآنلایین> سلامت> مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس گفت: در گذشته 25 درصد از کودکان زیر 5 سال دچار سوء تغذیه بوده‌اند، ولی خوشبختانه میزان سوء تغذیه در کودکان به 4 درصد رسیده است.

به گزارش شفاآنلاین: حامد برکاتی مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس  اظهار کرد: خوشبختانه وزارت بهداشت برای ارتقا و حفظ سلامت کودکان اقدامات خوبی انجام داده است، به طوری که در گروه سنی زیر 5 سال مرگ و میر نوزادان قبل از انقلاب و اوایل آن در حدود 140 بود، یعنی به ازای هر 1000 نفر 140 نوزاد بر اثر بیماری‌های واگیر، سوانح و حوادث فوت می‌کردند که اکنون میزان مرگ و میر نوزادان نسبت به قبل از انقلاب به نصف کاهش یافته است.

وی ادامه داد: سوء تغذیه یکی از مسائل مهم و اولویت‌دار وزارت بهداشت به خصوص در گروه سنی زیر 5 سال محسوب می‌شود و در سالیان گذشته 25 درصد از کودکان زیر 5 سال دچار سوء تغذیه بوده‌اند، ولی خوشبختانه با انجام اقدامات مناسب و برنامه‌ریزی‌ خوب در بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور میزان سوء تغذیه در کودکان به 4 درصد رسیده است.

مدیرکل دفتر سلامت بیان کرد: اجرای طرح مکمل یاری رایگان ویتامین A و D در سراسر کشور انجام می‌شود و خانواده‌هایی که کودکان خود را به مراکز جامع سلامت، خانه بهداشت و پایگاه سلامت می‌برند نیز به طور رایگان از مکمل‌های A و D استفاده می‌کنند.

برکاتی افزود: به دلیل کمبود فعالیت‌های فیزیکی، عارضه چاقی در بین کودکان زیر 5 سال رشد پیدا کرده است که با همکاری وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های ورزشی ویژه کودکان در مدارس، در اوایل طرح در 7 دانشگاه و در حال حاضر در 23 دانشگاه اجرا می‌شود.

وی گفت: کشور ما در منطقه از نظر وضعیت سوء تغذیه تقریبا رتبه اول را دارد و وزارت بهداشت برای تثبیت این موضوع برنامه‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل دفتر سلامت یادآوری کرد: ازدواج‌های فامیلی و بروز بیماری‌های مادرزادی، همچنین حوادث و سوانح باعث ایجاد مرگ و میر در بین کودکان زیر 5 سال و افت شاخص کیفیت آن در کشور شده است. yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: