کد خبر: ۲۱۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 12
نخست وزیر انگلیس اولین وزیر "پیشگیری از خودکشی" در جهان را در دولت خود منصوب کرد تا شاید آمار خودکشی در این کشور را کاهش دهد.
شفاآنلاین> اجتماعی> براساس آمارها هر سال 4500 نفر در انگلیس دست به خودکشی می‌زنند و خودکشی همچنان علت عمده مرگ در مردان زیر 45 سال محسوب می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین: نخست وزیر انگلیس اولین وزیر "پیشگیری از خودکشی" در جهان را در دولت خود منصوب کرد تا شاید آمار خودکشی در این کشور را کاهش دهد.

 ترزا می نخست وزیر انگلیس به مناسبت روز جهانی بهداشت روانی اعلام کرد که جکی دویل – پرایس وزیر بهداشت انگلیس یک تلاش ملی در این زمینه را رهبری کرده و قصد دارد ذهنیت بیجا که نمی‌گذارد مردم به سراغ کمک خواستن بروند را پایان دهد.

براساس آمارها هر سال 4500 نفر در انگلیس دست به خودکشی می‌زنند و خودکشی همچنان علت عمده مرگ در مردان زیر 45 سال محسوب می‌شود.

ترزامی در مراسمی به مناسبت روز جهانی بهداشت روان گفت زمانی که من نخست وزیر انگلیس شدم، روی پلکان ساختمان داونینگ استریت ایستادم و متعهد شدم که با بی عدالتی‌ها گزنده در جامعه‌مان مبارزه کنم.

او تصریح کرد: کمتر بی عدالتی است که شدیدتر از بی عدالتی نسبت به کسانی که مبتلا به مشکلات مربوط به بهداشت روان هستند، باشد اما ما با یکدیگر می‌توانیم این وضعیت را تغییر دهیم و به این ذهنیت بیجا که خیلی‌ها را مجبور به رنج بردن در سکوت می‌کند پایان دهیم. ما می‌توانیم از تراژدی از بین رفتن جان بسیاری از افراد بر اثر خودکشی پیشگیری کنیم. ما می‌توانیم به خوب بودن وضعیت روحی و روانی فرزندانمان اولویتی که شایسته آن است، بدهیم.

براساس این تصمیم نخست وزیر انگلیس دویل – پرایس اکنون به سمت وزیر بهداشت روان – پیشگیری از خودکشی و نابرابری‌ها منصوب می‌شود و قرار است تضمین کند که در هر منطقه‌ای در انگلیس برنامه‌هایی برای متوقف کردن مرگ‌های غیر ضروری اجرا شده و طرح می‌کند چطور تکنولوژی می‌تواند به شناسایی کسانی که بیشترین ریسک را دارند،‌ کمک کند.

وی گفت: من درک می‌کنم که تاثیر خودکشی چقدر می‌تواند تراژیک،‌ ویرانگر،‌ بلندمدت و خانوده‌ها و جوامع باشد. من در سمتم به عنوان وزیر بهداشت خیلی افراد را دیده‌ام که داغدار خودکشی و ماجراهایش بوده‌اند و ماجراهای آن‌ها مدت‌ها در ذهن من باقی خواهد ماند. آفتاب

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: