کد خبر: ۲۱۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 11
افسرده بودن باعث از دست دادن اشتها می‌شود و کسی که احساس کند انرژی ندارد، ممکن است خیلی خوب از خودش مراقبت نکند
شفاآنلاین>سلامت>اگر از افسردگی می‌ترسید و نمی‌خواهید دچارش شوید، بهتر است دور غذاهای مدیترانه‌ای را رژیم مدیترانه‌ای می‌تواند مانع از افسردگی شود.

به گزارش شفاآنلاین، یافته‌های محققان روانپزشکی مولکول با بررسی 41 مطالعه که طی 8 سال اخیر درباره تاثیر رژیم مدیترانه‌ای بر سلامت روان انجام شده، نشان می‌دهند یک رژیم غذایی<diet> گیاهی سرشار از میوه، سبزی‌ها، ماهی، آجیل و روغن زیتون- که مقدار زیادی گوشت یا لبنیات ندارد- ظاهرا تاثیرات مثبتی بر خلق و خو دارد.

البته متخصصان حوزه پزشکی متابولیک معتقدند که همچنان باید دوره‌های آزمایشی دقیق‌تر و هدف‌دارتری برای تاثیر این رژیم بر درمان افسردگی انجام شود.

محققان دانشگاه لندن می‌گویند ارتباط دادن خلق و خو با غذا بسیار حساس است:
افسرده بودن باعث از دست دادن اشتها می‌شود و کسی که احساس کند انرژی ندارد، ممکن است خیلی خوب از خودش مراقبت نکند.

افراد خوشحال تمایل بیشتری به سبک زندگی سالم دارند و زیاد اهل مصرف نوشیدنی‌های مضر (مثل الکل که یک پریشان‌کننده خلق و خوست) نیستند.

احتمال دارد مصرف غذاهای مضر- غذاهای زیادی فرآوری شده و پر از شکر- ریسک افسردگی را افزایش دهند، به عبارت دیگر حذف این غذاها از رژیم مهم است.

البته پروفسور نوید ستار از دانشکده پزشکی متابولیک دانشگاه گلاسگو می‌گوید: «درست است که مصرف غذاهای سالم‌تر به دلایل زیادی بهتر است، اما قبل از اینکه بتوانیم بگوییم رژیم‌های گیاهی می‌توانند سلامت روان را بهبود دهند، شواهد بیشتری نیاز داریم».

به گفته پروفسور ستار، تنها راه اثبات وجود ارتباط بین واقعی بین غذا و افسردگی، برگزاری یک دوره آزمایشی روی افرادی است که در معرض افسردگی قرار دارند؛ هرچند این آزمایش‌ها زمانبر هستند اما در نهایت نتیجه درستی به دنبال خواهد داشت. نی نی سایت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: