کد خبر: ۲۱۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 11
این بیماری به عنوان رشد غیرطبیعی آدنوئید شناخته می‌شود و معمولا در کودکان رخ می‌دهد. با این حال، نگران نباشید، زیرا داروهای خانگی برای درمان بزرگ شدن لوزه سوم در کودکان وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. در این نوشتار با این راه‌های درمانی آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید
شفاآنلاین>سلامت>قبل از اینکه درباره روش های درمان بزرگ شدن لوزه سوم در کودکان بگوییم باید بدانید این لوزه سوم یا آدنوئید چیست؟

به گزارش شفاآنلاین، آدنوئیدها ساختارهای کوچکی هستند که از بافت‌های لنفاوی تشکیل شده‌اند و در جایی بین بینی و پشت گلو قرار دارند. به محض این‌که یک کودک به سن ۵ سالگی می‌رسد، این اندام‌ها به طور طبیعی شروع به کوچک شدن می‌کنند.

دیدن آدنوئیدها دشوار است چرا که  پشت لوزه‌ها و قسمت بالای حفره دهان<Mouth>قرار گرفته‌اند. آدنوئیدها برای فیلتر کردن جریان لنفاوی مهم هستند – به این معنا که این ارگان‌ها مسئول به دام انداختن مواد مضر مثل آلاینده‌ها و میکروب‌ها از جمله ویروس و باکتری هستند. به این ترتیب، آدنوئیدها نقش مهمی را در حفظ سلامت بدن بازی می‌کنند.

به علاوه، این اندام‌ها همچنین با تولید آنتی‌بادی‌های خاصی می‌توانند به مبارزه با عفونت‌های مختلف کمک کنند. بنابراین، آدنوئیدها نقش پراهمیتی در کمک به کودکان برای مبارزه با انواع بیماری‌ها دارند. با این حال، این ارگان‌ها ممکن است خون را آلوده کنند.

این بیماری به عنوان رشد غیرطبیعی آدنوئید شناخته می‌شود و معمولا در کودکان رخ می‌دهد. با این حال، نگران نباشید، زیرا داروهای خانگی برای درمان بزرگ شدن لوزه سوم در کودکان وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. در این نوشتار با این راه‌های درمانی آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید!

رشد غیرطبیعی آدنوئید یا لوزه سوم در کودکان

تشخیص بزرگ شدن لوزه سوم در کودکان بسیار دشوار است به این دلیل که اکثر مردم اطلاعات کمی در مورد این بیماری و علائم آن دارند. برای چنین افرادی بسیار مهم است که علائم زیر را برای تشخیص رشد غیرطبیعی آدنوئید در کودکان‌تان بدانند:
– گلو درد
– گوش درد
– مشکلات خواب
– آپنه‌ی خواب
– خور و پف
– تورم غدد گردن
– گرفتگی بینی
– مشکل در تنفس از طریق بینی
– ترشح از گوش
– خشکی دهان
– ترک لب‌ها

بزرگ شدن لوزه سوم در کودکان باید به درستی تشخیص داده شوند. از این رو، عاقلانه است که اگر شک دارید فرزندتان به آن مبتلاست یا نه، به پزشک مراجعه کنید. در اکثر موارد، برنامه‌ی درمانی رشد غیرطبیعی آدنوئید شامل دوره‌های آنتی‌بیوتیک یا عمل جراحی است.

قبل از انتخاب هر یک از این را‌ه‌حل‌ها، باید داروهای زیر را برای بزرگ شدن لوزه سوم در کودکان در نظر بگیرید و آن‌ها را امتحان کنید.

درمان‌های خانگی برای بزرگ شدن لوزه سوم در کودکان

۱. غرغره کردن

به محض این‌که فرزندتان شروع به شکایت در مورد درد گلو<Throat>می‌کند، اولین و مهم‌ترین درمانی که باید به سراغ آن بروید، غرغره کردن است.

غرغره کردن اگر با استفاده از آب نمک انجام شود بهتر است. یک لیوان آب تمیز بردارید و یک قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید. محلول مورد نظر را به فرزندتان بدهید و به او بفهمانید که چگونه از آن برای غرغره کردن استفاده کند.

غرغره کردن با آب نمک به ویژه به دلیل غلظت بالای نمک موثر است. نمک به دفع مایعات از آدنوئیدهای التهابی کمک می‌کند و تورم آن‌ها را کاهش می‌دهد.
این کار موجب ایجاد حالت کم آبی در این ناحیه می‌شود که در اثر آن باکتری‌ها و میکروب‌های دیگر نمی‌توانند در دهان رشد و تکثیر شوند.

به این ترتیب، غرغره با آب نمک می‌تواند تضمین کند که آدنوئیدهای کودک شما بدون عفونی شدن به حالت طبیعی باز می‌گردند.

غرغره‌ی آب نمک به عنوان یکی از ساده‌ترین و در عین حال موثرترین درمان‌های خانگی برای بزرگ شدن لوزه سوم در کودکان محسوب می‌شود.

با این حال، قبل از انتخاب این روش درمانی اطمینان حاصل کنید که فرزند شما به اندازه‌ی کافی بزرگ است و می‌تواند عمل غرغره کردن را انجام بدهد. رعایت این نکته مهم است چرا که نوشیدن آب نمک در حال غرغره کردن ممکن است سبب استفراغ در کودک شود.

۲. سیر

اگر به دنبال یک درمان سریع برای بزرگ شدن لوزه سوم در کودکان هستید، بیش‌تر جستجو نکنید! سیر به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی قدرتمندی که دارد، یک درمان عالی برای آدنوئیدهای ملتهب در کودکان است.

سیر حاوی یک ترکیب قدرتمند به نام آلیسین است.
این ترکیب همراه با سایر اجزای سیر نه تنها به کاهش التهاب در آدنوئیدها کمک می‌کند، بلکه در عین حال باعث می‌شود که عفونت‌های باکتریایی از کودک‌تان دور بمانند.

به منظور استفاده از سیر برای درمان آدنوئیدهای بزرگ‌شده، باید آن را به شکل خام مورد استفاده قرار بدهید. 1 یا 2 حبه سیر را بردارید و آن‌ها را با عسل مخلوط کنید.
ترکیب به دست‌آمده را می‌توانید به کودکان بدهید تا بخورند. اگر فرزند شما پاستا یا سالاد دوست دارد، برای تسکین فوری او می‌توانید مقدار کافی سیر را به این غذاها اضافه کنید.

نوشیدنی‌های داغ

آدنوئیدهای متورم ممکن است سبب شوند که کودک با عمل بلع مشکل داشته باشد به این دلیل که تورم ایجادشده بخشی از حفره‌ی دهان را مسدود می‌کند و باعث می‌شود که بلعیدن غذا درد زیادی برای کودک ایجاد کند.
به همین دلیل است که تعداد زیادی از کودکان در هنگام ابتلا به این بیماری از خوردن غذا اجتناب می‌کنند.

باید به کودکان مبتلا به بزرگ شدن لوزه سوم در کودکان که نمی‌توانند به درستی غذا بخورند، تا حد امکان مایعات گرم (سوپ و غیره) بدهید. این نوشیدنی‌ها نه تنها مواد مغذی را برای آن‌ها فراهم می‌کند بلکه علائم آنفولانزا را نیز تسکین می‌دهد.
شما می‌توانید به فرزندتان چای کمرنگ، آب گوشت یا کمی سوپ مرغ بدهید. نوشیدن آب گرم با کمی عسل و آب لیمو نیز تاثیر خوبی خواهد داشت.

۴. زردچوبه

زردچوبه یک ماده‌ی قدرتمند در طب آیورودا است و در میان بهترین داروهای خانگی برای بزرگ شدن لوزه سوم در کودکان و دور نگه داشتن عفونت در نظر گرفته می‌شود.

این ماده به طور عمده به دلیل وجود یک ماده‌ی فعال قدرتمند به نام کورکومین تاثیر خود را می‌گذارد. ثابت شده‌است که کورکومین دارای خواص ضد باکتری، ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند به مبارزه با التهاب آدنوئید کمک کند.
برای استفاده از این روش درمانی، یک لیوان شیر گرم بردارید و کمی فلفل سیاه و پودر زردچوبه به آن اضافه کنید.
ترکیب به دست آمده را درست قبل از خواب به فرزندتان بدهید. زردچوبه التهاب را کاهش می‌دهد در حالی که شیر به عنوان یک آرام‌بخش عمل می‌کند. به این ترتیب، این محلول کمک خواهد کرد که کودک‌تان به آرامش برسد.

۵. برگ ریحان

برگ ریحان غنی از ترکیبات دارای خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد باکتری است. گفته می‌شود که این ترکیبات روند بهبودی را تسریع می‌بخشد، و به همین دلیل ریحان یکی از مفیدترین داروهای خانگی برای بزرگ شدن لوزه سوم در کودکان است.

برای استفاده از این دارو، دست کم 10 برگ ریحان آماده کنید و آن‌ها را به یک و نیم فنجان آب اضافه کنید. ترکیب را به مدت 15 دقیقه بجوشانید و بعد ترکیب را صاف کنید. شما می‌توانید کمی عسل و آب لیمو را برای بهبود طعم و مزه‌ی نوشیدنی به آن اضافه کنید. این نوشیدنی را سه بار در روز و به مدت سه روز متوالی به کودک‌تان بدهید تا متوجه کاهش قابل ملاحظه‌ی علائم این بیماری در او شوید.

۶. بخور درمانی

درمان با استفاده از بخار استنشاق بخار را شامل می‌شود و درواقع روش ساده‌ای برای درمان بزرگ شدن لوزه سوم در کودکان است زیرا می‌تواند یک فعالیت سرگرم‌کننده هم برای کودک باشد.

این روش می‌تواند به کودک کمک کند تا بر علائم احتقان بینی که ناشی از التهاب آدنوئید است غلبه کند. این احتقان بینی است که باعث می‌شود کودک برای نفس کشیدن مشکل داشته باشد، و در نتیجه درمان آن، مشکلات تنفس را نیز درمان می‌کند.

برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی، اجازه بدهید کودک‌تان دو بار یا سه بار در روز بخار را استنشاق کند تا زمانی که بهبود قابل‌ملاحظه‌ای در او دیده شود.
استفاده از دستگاه بخور برای این منظور عاقلانه است زیرا خطر سوزش اتفاقی را کاهش می‌دهد. روش دیگر این است که از فرزندتان بخواهید تا دوش آب گرم بگیرد، زیرا ممکن است علائم مربوط به آدنوئیدهای متورم را نیز کاهش دهد.

۷. عسل

عسل هنگامی که به طور مرتب مصرف می‌شود، می‌تواند به درمان آدنوئیدهای ملتهب با سرعت زیادی کمک کند. این ماده‌ی خوراکی یک عامل ضد التهابی است که می‌تواند برای محافظت از آدنوئیدها در برابر عفونت نیز تاثیرگذار باشد. استفاده از عسل می‌تواند علائم سوزش و درد گلو را به طور موثر در کودکان بهبود دهد.

برای استفاده از این روش درمانی، یک لیوان آب آماده کنید و 1-2 قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید. بعد، کمی آب لیموی تازه بگیرید و به آب اضافه کنید و محلول را خوب هم بزنید.
علاوه بر این می‌توانید کمی پودر فلفل نیز به ترکیب اضافه کنید، زیرا گفته می‌شود علائم احتقان بینی را تسکین می‌دهد. اجازه دهید فرزندتان این محلول را دو بار در روز و دست کم به مدت یک هفته بخورد.

مراقب باشید که این دارو را برای کودکان کم‌تر از یک سال استفاده نکنید.

۸. اکیناسه

اکیناسه نیز در میان داروهای خانگی گیاهی برای بزرگ شدن لوزه سوم در کودکان گنجانده می‌شود. این گیاه تقویت‌کننده‌ی طبیعی سیستم ایمنی بدن است و به ویژه روی سیستم لنفاوی تاثیر مثبت دارد.

سیستم لنفاوی، به نوبه‌ی خود، عفونتی را که سبب بروز التهاب در آدنوئید شده‌است، ‌درمان می‌کند.
به مدت چندین دهه است که گیاه دارویی اکیناسه برای درمان عفونت‌ها، سرماخوردگی و سایر بیماری‌ها استفاده می‌شود. این گیاه به شکل‌های مختلف از جمله مایع و کپسول موجود است و می‌توانید به آسانی آن را بیابید.

بهتر است قبل از شروع علائم، اکیناسه را استفاده کنید. یادتان باشد که این دارو را دست کم 7 تا 10 روز به کودک بدهید.

۹. روغن کبد ماهی

روغن کبد ماهی هرگز داروی مورد علاقه‌ی کودکان نبوده‌است، اما در واقع یک داروی عالی برای رفع مشکل آدنوئید است.

چنین تاثیری به این دلیل است که روغن کبد ماهی غنی از برخی مواد مغذی مفید مانند سلنیوم است. این مواد مغذی در تقویت جریان لنفاوی و مبارزه با عفونت‌ها بسیار مفید هستند.
علاوه بر این، روغن کبد ماهی دارای مقدار زیادی روغن معطر است که باعث کاهش التهاب در آدنوئید می‌شوند.

شما می‌توانید روغن کبد ماهی را به صورت مایع یا مکمل مصرف کنید. کودکان بالای 12 سال بهتر است آن را به شکل مکمل مصرف کنند در حالی که کسانی که کم‌تر از 12 سال دارند باید آن به شکل مایع بخورند.

۱۰. زنجبیل

زنجبیل مانند سیر به عنوان یک درمان عالی برای رشد غیرطبیعی آدنوئید عمل می‌کند. چنین تاثیری به دلیل این واقعیت است که زنجبیل عامل ضد باکتری و ضد ویروسی قدرتمندی است. به علاوه، این ریشه‌ی خوراکی همچنین می‌تواند به دلیل خواص ضد التهابی که دارد با مشکل آدنوئیدها مبارزه کند.

به منظور استفاده از زنجبیل برای درمان رشد غیرطبیعی آدنوئید، 4 قطره آب زنجبیل و آب لیمو را با یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید.

فرزندتان باید این ترکیب را چندین بار به مدت دست کم 5 روز مصرف کند. شما همچنین می‌توانید زنجبیل را 15 دقیقه در آب بجوشانید و بعد ترکیب را صاف کنید و کمی عسل به آن اضافه کنید. این دمنوش دارویی را هر روز به کودک‌تان بدهید تا زمانی که متوجه تاثیر آن روی بدن او شوید.

۱۱. تخم شنبلیله

تخم شنبلیله نیز یک درمان طبیعی عالی برای بزرگ شدن لوزه سوم در کودکان محسوب می‌شود. این دانه‌های کوچک دارای خواص ضد التهابی هستند و به عنوان بخشی از داروهای گیاهی برای درمان تورم پوست به مدت چندین دهه استفاده می‌شوند.
از این رو، آن‌ها می‌توانند نقش مهمی در درمان آدنوئیدهای متورم در کودکان ایفا کنند.
برای استفاده از این دارو، دو قاشق غذاخوری تخم شنبلیله را در 3 فنجان آب بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا به آرامی بجوشد. سپس کمی صبر کنید تا خنک شود و اجازه دهید فرزندتان محلول به دست آمده را برای غرغره کردن استفاده کند. اگر کودک‌تان نمی‌تواند غرغره کند، از این درمان استفاده نکنید.

۱۲. مایعات

هیدراته نگه داشتن بدن در حین درمان آدنوئیدهای متورم ضروری است به این دلیل مناسب بودن سطح آب بدن برای عملکرد سیستم ایمنی بدن اهمیت زیادی دارد.
مصرف آب کافی تضمین می‌کند که تمام اعضای بدن شما به درستی عملکرد خود را انجام می‌دهند.

بنابراین، وقتی کودک‌تان در حال مبارزه با رشد غیرطبیعی آدنوئیدها است، او را تشویق کنید تا مقدار زیادی مایعات.

علاوه بر آب، می‌توانید نوشیدنی‌های دیگری نیز به کودکان بدهید مانند آبمیوه‌های تازه، سوپ‌های رقیق، چای‌های گیاهی و سوپ گرم.

۱۳. ویتامین سی

با عفونت‌ها و تقویت سیستم ایمنی در کودکان مهم است. بنابراین اطمینان حاصل کنید که کودک‌تان میزان کافی از این ویتامین را دریافت می‌کند.
راه طبیعی دریافت ویتامین C خوردن میوه و سبزیجات است. برای این منظور کیوی، لیمو، توت‌فرنگی، کلم، فلفل، اسفناج، گوجه‌فرنگی، کلم بروکلی و پرتقال را به رژیم غذایی کودک‌تان اضافه کنید.

۱۴. روغن‌های معطر

روغن‌های معطر یکی دیگر از درمان‌های عالی برای بزرگ شدن لوزه سوم در کودکان است. اگر کودک شما از تورم متوسط ​​رنج می‌برد، سه قطره روغن اوکالیپتوس را با یک مقدار مساوی از لیمو مخلوط کنید.

این مخلوط را چندین بار در روز به کف پای کودک‌تان بمالید. شما همچنین می‌توانید آن را با روغن نارگیل مخلوط کنید تا رقیق‌تر شود و کاربرد آن آسان باشد. استفاده از این مخلوط در شب نیز می‌تواند به بهبود مشکلات تنفسی کمک کند.

اگر فرزندتان دچار تورم شدیدتری است، کمی روغن پونه‌ی کوهی را نیز به ترکیب اضافه کنید.

روغن پونه‌ی کوهی به طور جداگانه هم می‌تواند به صورت موضعی در اطراف گو‌ش‌ها یعنی محل قرارگیری آدنوئید استفاده شود. به یاد داشته باشید که باید آن را همراه با روغن نارگیل استفاده کنید زیرا این روغن می‌تواند از ناراحتی ناشی از روغن پونه‌ی کوهی جلوگیری کند. روغن رزماری را هم می‌توانید به جای پونه‌ی کوهی استفاده کنید.

بایدها

– به فرزندتان میوه و سبزیجات تازه بدهید.
– گوش و سر کودک‌تان را بپوشانید.
– محیط را با استفاده از یک دستگاه رطوبت‌ساز، مرطوب کنید. این کار اثرات آرام‌بخش روی گلوی کودک‌تان خواهد داشت.

نبایدها

– از دادن غذاهای فرآوری‌شده یا هله هوله به فرزندتان اجتناب کنید زیرا این‌طور مواد غذایی روغن خیلی زیادی دارند.
– از تماس فرزندتان با یک فرد سیگاری پرهیز کنید زیرا ممکن است سبب تحریک این بیماری در او شود.
–  از نوشیدنی‌های سرد پرهیز کنید.
– مانع از صحبت کردن بیش از حد توسط کودک‌تان شوید.بازده

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
0
در شرایط فعلی که امکان مراجعه حضوری وجود ندارد چه کار کنیم!؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: