کد خبر: ۲۱۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 11
شفاآنلاین:مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشورازافزایش تعرفه ملزومات مصرفی دیالیز در تمام بخش‌های دولتی، خصوصی و خیریه به مبلغ ۲۱هزار تومان برای هرباردیالیز خبرداد.

به گزارش شفاآنلاین داریوش آرمان درگفتگو با ایسنا ضمن اعلام این خبرو با اشاره به اقداماتی که در جهت رفع مشکلات تعرفه دیالیز در بخش‌های خصوصی و خیریه ازسوی این انجمن طی ماههای اخیرصورت گرفته، بود گفت: با توجه به مشکلاتی که از چندی قبل در تعرفه دیالیز در کشور ایجاد شده بود، انجمن بیماران کلیوی،روز هشتم مردادامسال با ارسال نامه‌ای به وزیر بهداشت،  به چالش‌های تعرفه‌ای مراکز خیریه دیالیز،ومشکلات پیش روی بخش ها و مراکزدرمانی حوزه دیالیز پرداخت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه‌های مصرفی دیالیز، هزینه‌های جاری و هزینه‌های پرسنلی گران‌تر شده، این موضوع فشار سنگینی را به بخش‌های خیریه و خصوصی دیالیز وارد کرده و موجب نگرانی این مراکز شده بود. در همین راستا جلساتی با وزیر بهداشت و معاونان این وزارتخانه برگزار شد.

  عضو هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور گفت: هدف ما افزایش تعرفه دیالیز از ۱۹ k به ۲۳ k بود. این موضوع روند طولانی را طی کرد تا مصوبات لازم را اخذ کند. سرانجام با پیگیری‌های وزیر بهداشت و رییس مرکز بیماری‌های وزارت بهداشت در جلسه شورای عالی بیمه در شب گذشته، مقرر شد هزینه ملزومات مصرفی دیالیز ۲۱هزار تومان برای هر بار دیالیز افزایش یابد. با توجه به اینکه در یک مرکز روزانه بیش از ۱۰ بار دیالیز انجام می‌شود، این افزایش قابل توجه است و به بخش‌های خصوصی و خیریه دیالیز کمک می‌کند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: