کد خبر: ۲۱۰۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 11
مدیر، احساس و عواطفش را در برخورد با زیردستان وارد می‌کند. تنزل سطح دیسیپلین تصمیم‌گیرندگان به مشغولیت‌های چیپ و بچه‌گانه منجر به درگیری عمیق اذهان مدیریتی در روزمرگی دم‌دستی و خاله خانباجی می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> باید از آفتی حرف بزنم که دامنگیر اداره کلان جامعه شده است. خاله‌زنک زدگی اتفاق جدیدی است که دارد سطوح منتشری از مدیریت رسمی جامعه ما را تهدید می‌کند. در اپیدمی خاله زنکی، رفتار مبتنی بر حب و بغض شخصی به رویکرد غالب مدیران مبدل می‌شود.

مدیر، احساس و عواطفش را در برخورد با زیردستان وارد می‌کند. تنزل سطح دیسیپلین تصمیم‌گیرندگان به مشغولیت‌های چیپ و بچه‌گانه منجر به درگیری عمیق اذهان مدیریتی در روزمرگی دم‌دستی و خاله خانباجی می‌شود.

یک تفاوت مدیر ارشد و سطح بالا با بی‌جنبگی نوکیسه‌ها، در تاثیر افراطی سلیقه و علایق شخصی مدیر در تصمیم‌سازی است. متاسفانه خاله زنکی اتفاقی ناخوشایند است که دارد منجر به واپاشی اصل احترام در سلسله مراتب می‌شود. آنچه امربری کور را از تبعیت عاقلانه متمایز می‌کند اصل احترام متقابل است. رفتار مبتنی بر حب و بغض شخصی با دخالت دادن پنداشت‌های ذهنی و احساسی کنترل نشده بر عملکرد تصمیم‌ساز مدیر دارد به تلاشی لایه‌های منسجم اجتماعی منجر می‌شود. ظرفیت قدرت و اختیار، پیش‌شرط تفویض حق تصمیم‌گیری برای دیگران است، چیزی که امروز در عملکرد شاهپوری مدیرکان نو رسیده نقصان دارد.

خاله زنک‌زدگی در سطوح مدیریتی اگر با تغییر در ضوابط انتخاب مدیران اصلاح نشود به بیماری حاشیه‌نشینی و گسست نخبگان از ساختار دیوانسالار منتهی خواهد شد. سوء‌استفاده از قدرت و مقام اولین عارضه زودرس این بیماری(Sickness) مدیریتی است، وقتی مردان کوچک عهده‌دار امور بزرگ می‌شوند. عدالت قربانی حتمی کسانی است که رشد حبابی‌شان اتفاقاً محصول تبعیض موجود است. تنش‌های جاری در مراودات بین بخشی اداری و اجتماعی را نمی‌شود بدون ترمیم رفتار مدیریت احساسی و واکنشگرا اصلاح کرد.

بازنگری در انتخاب تصمیم‌سازان و مصادر اختیار باید منطبق بر اصول علمی و اخلاق حرفه‌ای باشد، تا جایگزینی خاله زنک‌ها با شایستگان تربیت شده مودب به آداب علمی را آغاز کند.
برای پالایش هسته مدیریتی عالی جامعه(Society) از رفتارهای تکانه‌ای فرصت زیادی باقی نمانده است...سهیل طالبی حسینی، جراح و متخصص ارتوپدی/ سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: