کد خبر: ۲۱۰۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 11
،‌ اخیرا دانشمندان یوسی‌ال‌ای آمریکا، نوعی فناوری ایجاد کرده‌اند که با استفاده از ایجاد میدان الکتریکی و اندازه‌گیری، می‌تواند سرطان ریوی غیرسلول کوچک را تشخیص دهد
شفا آنلاین>سلامت>محققان برای درمان موثرتر سرطان ریوی سعی در ایجاد نوعی آزمایش خون دارند تا این سرطان را زودتر تشخیص دهند.


به گزارش شفا آنلاین: اخیرا دانشمندان یوسی‌ال‌ای آمریکا، نوعی فناوری ایجاد کرده‌اند که با استفاده از ایجاد میدان الکتریکی و اندازه‌گیری، می‌تواند سرطان ریوی غیرسلول کوچک را تشخیص دهد.

فناوری ایجاد میدان الکتریکی و اندازه‌گیری، نه‌تنها بسیار حساس است، بلکه می‌تواند دو جهش گیرنده عامل رشد روپوستی مربوط به سرطان ریه را در خون افراد مبتلا، در همان مراحل اولیه بیماری، شناسایی کند. این روش تشخیصی نسبتا ارزانی است و در تشخیص بیماری در مراحل اولیه ابتلا، از توان بالایی برخوردار است.


تاکنون علی‌رغم پیشرفت در شیمی‌درمانی، کمتر از ۱۰ درصد از بیماران مبتلا به سرطان ریوی غیرسلول کوچک، پنج سال بیشتر زنده می‌مانند. توانایی تشخیص این بیماری در مراحل اول و دوک، باعث می‌شود که پزشکان بتوانند قسمت صدمه دیده ریه را از بدن خارج کنند و تا حد چشمگیری از نرخ مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری بکاهند.

تشخیص سرطان ریوی غیرسلول کوچک در مراحل اولیه ابتلا، با استفاده از خون یا بزاق بیماران و فناوری جدید، می‌تواند زندگی ده‌ها هزار بیمار در سراسر جهان را نجات دهد. بنا به گفته دانشمندان دانشگاه یوسی‌ال‌ای، این فناوری نه‌تنها می‌تواند در تشخیص زودهنگام بیماری به کار رود، بلکه در بررسی روند درمان و احتمال عود سرطان بیماران مبتلایی که درمان شده‌اند، نیز موثر است.

این محققان با بررسی نمونه پلاسمای ۲۴۸ بیمار به وسیله فناوری جدید تشخیصی، توانستند تعداد جهش‌های ایجاد شده در بدن بیمار مبتلا به این سرطان را با حساسیت بیشتری تشخیص دهند. اکنون آنها در تلاش هستند که توانایی فناوری ایجاد میدان الکتریکی و اندازه‌گیری را در تشخیص انواع دیگر سرطان‌های ریه، افزایش داده تا جایی‌که بتوانند حداقل ۵۰ درصد بیماری‌های بدخیم ریوی را در همان مراحل اولیه شناسایی کنند.

 این محققان امیدوارند که با استفاده از این آزمایش جدید خون، روند درمانی جراحی و برداشتن توده‌های بدخیم سرطانی از بدن را در همان مراحل اولیه ابتلا با موفقیت انجام داده و بیمار را از مرگ حتمی نجات دهند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: