کد خبر: ۲۱۰۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 09
تخم‌مرغ در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی هم تأثیرگذار است
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مصرف تخم‌مرغ به دلیل احساس سیری که در فرد ایجاد می‌کند در پیشگیری از اضافه‌وزن مؤثر است.

به گزارش شفاآنلاین، زهرا عبدالهی ظهر سه‌شنبه در همایش روز جهانی تخم‌مرغ که در موسسه علوم دامی کشور واقع در کرج برگزار شد، با اشاره بااینکه تخم‌مرغ<egg>یک ماده غذایی باارزش در سبد غذایی خانواده ایرانی است، گفت: تخم‌مرغ در سلامت مادر و کودک نقش مهی دارد و در عدم ابتلا به  که به کاهش بهره هوشی و کوتاه‌قدی منجر می‌شود، هم تأثیرگذار است.

وی با تأکید بر اینکه در برنامه غذایی کودک از ماه ششم بعد از تولد باید مصرف تخم‌مرغ گنجانده شود، گفت: برای کودکان زیر پنج سال و مادران باردار که گروه‌های حساس محسوب می‌شوند گنجاندن تخم‌مرغ در سبد غذایی آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

به گفته مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت پسران و دختران با مصرف روزانه یک عدد تخم‌مرغ به ترتیب ۱۳ و ۱۵ درصد پروتئین دریافت می‌کنند.

عبدالهی سرانه سالانه مصرف تخم‌مرغ هر ایرانی را هشت کیلوگرم اعلام کرد و گفت: این میزان تا سال ۱۴۰۰ باید به ۱۲ کیلوگرم برسد.

وی با تأکید بر اینکه پیاده‌سازی برنامه‌های عشایری و روستایی برای ترویج مصرف تخم‌مرغ، حبوبات و یا صیفی‌جات مدنظر است، گفت: در کنار تأمین یُد بدن برای مقابله با بیماری کم‌کاری تیروئید، مصرف تخم‌مرغ نیز تأثیر مهمی دارد و ترکیب پروتئینی این ماده غذایی ارزشمند نیز در عملکرد مغز، عضلات و متابولیسم بدن تأثیرگذار است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ویتامین موجود در تخم‌مرغ برای تقویت سیستم ایمنی بدن که منجر به‌سلامت جامعه می‌شود مؤثر است، اضافه کرد: تخم‌مرغ در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی هم تأثیرگذار است.

عبدالهی گفت: تخم‌مرغ همچنین در بارداری نقش مهمی در بحث تغذیه مادران باردار ایفا می‌کند و در مورد کنترل وزن هم به دلیل احساس سیری که در فرد ایجاد می‌کند در پیشگیری از اضافه‌وزن مؤثر است.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: