کد خبر: ۲۱۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 08
اسید‌های چرب ضروری همچنین به حفظ موانع لیپیدی طبیعی پوستتان کمک می‌کنند، و از پوست شما در برابر عفونت‌هایی مانند جوش محافظت می‌کنند

شفاآنلاین>سلامت>در این مطلب با 10 خوراکی سالم که پوستتان را بدون آکنه و جوش نگه می‌دارد آشنا خواهید شد.
 

به گزارش شفا آنلاین:از همین امروز شروع کنید.درمان آکنه <Acne treatment>با حفظ یک رژیم غذایی متعادل و سالم یک ساله شروع می‌شود که سرشار از میوه‌ها و سبزیجات تازه، منابع پروتئینی سالم و غلات کامل است. با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید تا با ۱۰ خوراکی سالم که پوستتان را بدون آکنه و جوش نگه می‌دارد، آشنا شوید.

ماهی سالمون
تا به امروز سالمون به عنوان یک منبع غنی اسید‌های چرب امگا ۳، و چربی‌های سالم آکا شناخته می‌شده است. این نوع اسید‌ها به کاهش التهاب‌هایی در بدنمان کمک می‌کنند که می‌توانند سلول‌ها را وادار به ایجاد منافذ کرده و به طور بالقوه باعث جوش و آکنه شوند. اسید‌های چرب ضروری همچنین به حفظ موانع لیپیدی طبیعی پوستتان کمک می‌کنند، و از پوست شما در برابر عفونت‌هایی مانند جوش محافظت می‌کنند. برای داشتن یک شام خانوادگی راحت با سالمون به عنوان ستارۀ درخشان میز غذا، به اضافۀ دو غذای جانبی خوشمزه، سعی کنید همه چیز را روی تابۀ ورقه‌ای کباب و برشته کنید.

آووکادو
آووکادو هم غنی از اسید‌های چرب امگا ۳ است، یعنی همان اسید‌های چربی که باید از طریق رژیم غذایی تان دریافت کنید، زیرا بدنتان قادر به ساخت آن نیست. همچنین به اثبات رسیده است که این اعجوبه‌های کوچک چشم انداز ذهنی را هم تقویت می‌کنند. می‌توانید تا جای ممکن هر مقدار آووکادو که می‌خواهید به تمامی وعده‌های مورد علاقه تان اضافه کنید.

 آجیل‌ها
آجیل‌ها پر از زینک (روی) و سلنیوم هستند. این مواد معدنی برای هر رژیم از بین برندۀ آکنه و جوش الزامی هستند. سلنیوم عملکرد آنتی اکسیدانی قوی برای مبارزه با سوزش و التهاب دارد. مطالعات نشان داده اند که استفاده از سلنیوم کافی در رژیم غذایی بهدرمان جوش صورت شما کمک کرده و با آکنه‌ها مقابله می‌کند. آجیل برزیلی بهترین منبع این مواد معدنی است به طوری که یک عدد از این نوع آجیل تمام سلنیوم و زینک مورد نیاز روزتان را تأمین می‌کند. سعی کنید ترکیب مورد علاقه خودتان از آجیل‌های خام را بو بدهید تا تمامی مواد معدنی مورد نیاز روزانه تان را دریافت کنید، سپس به سمت خوردن میان وعده‌ها بروید.

سیر
با یکی دیگر از غذا‌های قدرتمند که به شما در مبارزه با التهاب‌های بدنتان کمک می‌کنند آشنا شوید. سیر. سیر سرشار از آلیسین است. آلیسین یک ماده شمیمیایی طبیعی است که طبق گفتۀ راشل وود، کارشناس تغذیۀ جامع، در واقع باکتری‌ها و ویروس‌های مضر بسیار زیادی را که بدنتان در حال مبارزه با آن‌ها است را از بین می‌برد. می‌توانید به راحتی با کاشت و رشد سیر در داخل خانه از محصولی که خودتان پرورش داده اید استفاده کنید.

کلم بروکلی
بروکلی می‌تواند بهترین و سالم‌ترین خوراکی از نوع خود، برای درمان جوش صورت و داشتن پوستی روشن و شفاف باشد. این مادۀ غذایی سرشار از ویتامین A، مجموعۀ ویتامین‌های B، C، E. و K. باشد، تمامی این‌ها آنتی اکسیدان‌هایی هستند که با آسیب‌های پوستی مبارزه می‌کنند و برای پوست‌های پر از جوش و آکنه ضروری هستند. ویتامین A. همراه با زینک می‌توانند در جهت تغذیۀسیستم ایمنی بدن کار کنند و با باکتری‌های آکنه مبارزه کنند، و در همین حال عملکرد سلول‌های سالم را تقویت کنند تا پوستی به نرمی پوست کودکان داشته باشید. می‌توانید در مورد طبخ صحیح بروکلی جستجو کنید.

 گوجه
گوجه نه تنها فیبر بالایی دارد، بلکه سرشار از ویتامین A، C، B۲ به علاوۀ فولات و کروم است. دو مورد آخر آنتی اکسیدان‌هایی هستند که طبق مطالعات انجام شده به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند و حتی علائم استرس اکسیداتیو را متوقف می‌کند. هم استرس و فشار روانی و هم فشار فیزیکی باعث می‌شوند که پوست به خاطر آزاد شدن کورتیزول که هورمون استرساست، تغییر کند. گفته می‌شود که هر چه گوجه تازه‌تر باشد، آنتی اکسیدان‌های بیشتری هم دارد.

کوینو
کوینو چیست؟ کوینو جزء غلات نیست. بلکه می‌توان گفت: غله‌ای ساختگی است یا دانه‌ای است که به عنوان غله مصرف می‌شود. کوینو یک غذای فوق العادۀ چند منظوره است که حتی از غلات هم سالم‌تر است و می‌توان آن را به سالاد یا غذای اصلی اضافه کرد. وضعیت "ابرغذا” بودن آن تا حدی به خاطر محتوای نشاستۀ پایدار آن است که نیازی به هضم ندارد و باکتری‌های مفید روده راتغذیه می‌کند که خود این فرایند به داشتن پوستی سالم کمک می‌کند. کوینو گیاهی است که در آمریکای جنوبی می‌روید و ظاهر و روش طبخ آن شبیه به برنج است. اما از آنجایی که کویینو یک خوراکی تازه مطرح شده در کشور ما محسوب می‌شود، می‌توانید با تحقیق در مورد روش طبخ آن، هر بار از خوردن یک کوینوی عالی لذت ببرید.

اسفناج
خوردن برگ‌های سبز مانند اسفناج برای مبارزه با جوش‌ها الزامی می‌باشند. اسفناج هم مانند بقیۀ سبزیجات بسیار آبدار است که به تغذیۀ پوست و درمان جوش صورت کمک می‌کند. همینطور سرشار از ویتامین A. است. بتاکاروتن شکلی از ویتامین آ. است ک. در برگ‌های سبز اسفناج یافت می‌شود و این ماده هم به درخشش طبیعی پوستتان کمک می‌کند، یعنی زمانی که پوستتان تمیز می‌شود درخشان‌تر می‌شود. فراموش نکنید که روش طبخ، روی طعم اسفناج تأثیرگذار است. پس برای طبخ اسفناج امشبتان از یک روش طبخ سالم و عالی استفاده کنید.

بلوبری
بلوبری‌ها سرشار از آنتی اکسیدان‌ها هستند که با کاهش التهابات از درون و بیرون پوست، برای مبارزه با جوش و آکنه ضروری هستند. طبق گزارش انجمن بلوبری (Blueberry Council) آن‌ها یکی از بهترین و عالی‌ترین منابع آنتی اکسیدان هستند. مهم‌تر از همه اینکه میزان چربی بلوبری‌ها صفر است و منبع عالی فیبر‌های رژیمی و ویتامین C. هستند.

برنج قهوه‌ای
برنج قهوه‌ای منبع غنی مجموعه ویتامین‌های گروه B، پروتئین، منیزیم و آنتی اکسیدان‌های از بین برندۀ التهاب است. وقتی حرف بر سر مقابله با آکنه باشد، به این نکته می‌رسیم که ویتامین B. به تنظیم سطوح هورمونی بسیار کمک می‌کند و به عنوان مقابله کننده با فشار‌های خود پوست عمل می‌کند که این موضوع به پیشگیری از شیوع آکنه‌ها و درمان جوش صورت کمک بزرگ می‌کند. محتوای فیبری این خوراکی هم قند خون را ثابت‌تر نگه می‌دارد و به این ترتیب کنترل آکنه‌ها در دستان شماست.افکار نیوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: