کد خبر: ۲۱۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 08
ایجاد یک تشکیلات منظم وسیستماتیک دردنیای امروزاقدامی درست است اما در کشورهای جهان سوم همیشه اینگونه اقدامات با نگرانی از ثبات مجموعه همراه بوده است
شفاآنلاین>سلامت> رئیس مرکزمدیریت پیوند اعضاء و بیماریهای وزارت بهداشت موافقت این وزارتخانه رابا تشکیل سازمان پیوند اعلام کرد.

به گزارش شفاآنلاین، دکترمهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند اعضاء و بیماریهای وزارت بهداشت در پاسخ به درخواست متخصصان پیوند مبنی برایجاد سازمان پیوند در کشورابراز داشت: ایجاد یک تشکیلات منظم وسیستماتیک دردنیای امروزاقدامی درست است اما در کشورهای جهان سوم همیشه اینگونه اقدامات با نگرانی از ثبات مجموعه همراه بوده است.

وی اظهارداشت: ایده ایجاد سازمان پیوند برای تعامل بیشترانجمن های بیماران کلیوی، پیوند اعضاء، نفرولوژی و ارولوژی بسیارمفید است و می تواند تاثیرمناسبی را درفرآیند پیوند داشته باشد وبیماران نیزبا آرامش بیشتری تحت پیوند قرارگیرند.

رئیس مرکزمدیریت پیوند اعضاء وبیماریهای وزارت بهداشت بیان کرد: وزارت بهداشت و درمان با ایجاد سازمان (Organization)پیوند  در کشورموافق بوده واین مساله را به صورت جدی مورد پیگیری قرارخواهد داد اما به طوردقیق نمی توان گفت که این اقدام چه زمانی نتیجه خواهد رسید.

شادنوش ادامه داد: با توجه به زمان بربودن ایجاد سازمان پیوند و به منظور ازدست نرفتن فرصتها باید جلساتی برگزار شود تا اختلاف نظرها از میان برداشته شود و بسترهای لازم برای دستیابی به این هدف محقق شود .

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد وزارت بهداشت و درمان نیز مسائلی چون شناسایی بیماریهای خاص به صورت جداگانه، همسویی بیمه ها با افراد دارای بیماری خاص، ارائه رایگان داروهای پیوند و اصلاح تعرفه ها را پیگیری خواهد کرد تا در زمان مناسب سازمان پیوند اعضاء به شیوه صحیح تری فعالیت خود را آغاز کرده و بهترین خدامات پزشکی و درمانی را به متقاضیان ارائه شود.

لازم به ذکراست که ایده تشکیل سازمان پیوند کشوربرای اولین باردرنخستین نشست شورای پیوند، به میزبانی انجمن خیریه حمایت از بیماران(patients) کلیوی ایران مطرح شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: