کد خبر: ۲۱۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 07
نقش برجسته سردیس هخامنشی (سر سرباز هخامنشی) حدود 80 سال پیش به صورت غیر قانونی از ایران خارج شده بود که با رایزنی‌های بین‌المللی و پیگیری‌های حقوقی، این نقش برجسته ارزش‌مند از دادستانی نیویورک تحویل گرفته شد
شفاآنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان میراث فرهنگی<Cultural> از سوغاتی سردیس 2500 ساله سرباز هخامنشی که روحانی با خود به ایران آورده بود، رونمايی کرد.

به گزارش شفاآنلاین: مراسم رونمایی از سردیس 2500 ساله سرباز هخامنشی صبح امروز با حضور علی‌اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جمعی از مدیران سازمان میراث فرهنگی، وزارت امور خارجه و شخصیت های فرهنگی کشور برگزار شد.

نقش برجسته سردیس هخامنشی (سر سرباز هخامنشی) حدود 80 سال پیش به صورت غیر قانونی از ایران خارج شده بود که با رایزنی‌های بین‌المللی و پیگیری‌های حقوقی، این نقش برجسته ارزش‌مند از دادستانی نیویورک تحویل گرفته شد.


این اثر ۹۰ سال پیش در ایران کشف و چند سال بعد از ایران خارج شد که از کانادا و آمریکا سر در آورد.

این اثر تاریخی سال گذشته در حراجی واقع در نیویورک کشف شد و با ارائه اسناد به دادستانی نیویورک مشخص شد که متعلق به ایران است و به صورت غیرقانونی به فروش گذاشته شده است.

بازرسان این پرونده اعلام کرده‌اند این نقش‌ سنگی که ۱/۲ میلیون دلار ارزش دارد و در اختیار دو فرد ساکن لندن بوده است که در پی سفر اخیر رئیس جمهوری به نیویورک، این سردیس به ایران بازگردانده شد.برترین ها

















نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: