کد خبر: ۲۱۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 08
اگرچه شاید این اشتباهات آنقدر ساده و پیش پا افتاده باشند که ما حتی متوجه آنها نشویم اما همین اشتباهات ساده می‌توانند در طولانی‌مدت مشکلات جبران‌ناپذیری را برای ما به وجود بیاورند
شفا آنلاین>سلامت>در این مطالب مواردی که انجام دادن آن ها سلامتی شما را به خطر می اندازد را معرفی می نماییم. با پرهیز از این کارها می توانید از برخی بیماری ها پیشگیری کنید.


به گزارش شفا آنلاین:شما چقدر مراقب سلامت خود هستید؟ واقعیت این است که خطاها و اشتباهات بهداشتی‌ که ما در طول زندگی انجام می‌دهیم، بر بدن ما تاثیر منفی می‌گذارد. اگرچه شاید این اشتباهات آنقدر ساده و پیش پا افتاده باشند که ما حتی متوجه آنها نشویم اما همین اشتباهات ساده می‌توانند در طولانی‌مدت مشکلات جبران‌ناپذیری را برای ما به وجود بیاورند. پس برای اینکه بتوانیم یک زندگی سالم داشته‌ باشیم باید این خطاهای ساده روزمره <Simple Daily Mistakes>را بشناسیم و از انجام آنها خودداری کنیم:
 
استفاده طولانی‌ مدت از یک مسواک

استفاده از مسواک یک کار بهداشتی روزمره و ساده برای حفظ سلامت و مراقبت از دندان‌هاست اما آخرین بار چه زمانی مسواک‌ خود را عوض کردید؟ اصلا آیا تا به حال به این نکته توجه کرده‌اید که هر چند وقت یک‌بار باید مسواک نو خریداری کنید؟! بسیاری افراد تا وقتی پرزهای مسواکشان نریخته و شکل بدی پیدا نکرده مسواک خود را تعویض نمی‌کنند. اما باید بدانیم لازم است مسواک هر سه ماه یک‌بار حتی قبل از اینکه به نظر لازم بیاید، تعویض شود. پرزهای آسیب‌دیده مسواک، لثه را خوب ماساژ نمی‌دهد و ممکن است به مینای دندان آسیب برساند. برای تهیه مسواک نیز بهتر است انواع با پرز نرم را انتخاب کنید مگر اینکه دندان‌پزشک نوع دیگری را به شما توصیه کرده باشد.
 
انداختن پاها روی هم

یکی از عادت‌های روزمره بسیاری از ما این است که هنگام نشستن روی صندلی یا مبل، ژاهای خود را روی هم می‌اندازیم. اگر شما هم عادت دارید هنگام نشستن پاهایتان را روی هم بیندازید، باید بدانید با این کار گردش خون در پاها دچار اشکال می‌شود و در درازمدت می‌تواند عروق پاها را دچار مشکلات جدی کند. اگر می‌خواهید دچار رگ‌های واریسی دردناک نشوید، هر وقت متوجه شدید یک زانو را روی زانوی دیگر گذاشته‌اید، پاهایتان را از روی هم بردارید. بهترین حالت برای نشستن روی صندلی این است که هر دو پایتان روی زمین قرار بگیرد تا پاها به طور یکسان وزن را تحمل کنند و رگ‌ها نیز تحت فشار نباشند.برای تغییر حالت می‌توانید هر دو پایتان را به آرامی ‌به سمت دیگری ببرید. همچنین می‌توانید به جای روی هم انداختن پاها از قسمت زانو، پاها را از ناحیه قوزک روی هم بیندازید. این حالت نسبت به حالتی که زانوها را روی هم انداخته‌اید خیلی برای سلامت پاها بهتر است.
 
صبحانه نخوردن

کمبود وقت در زندگی شهری امروز و به موقع حاضر شدن در محل کار باعث شده است تا بسیاری از ما صبح‌ها بدون خوردن صبحانه از خانه بیرون بیاییم و این وعده غذایی را پشت گوش بیندازیم. اما باید بدانید که بعد از 7 تا 8 ساعت خواب، درست نیست که روزتان را با معده خالی شروع کنید. نخوردن صبحانه به این معنی است که ماشین بدن را با سوخت کم یا بدون سوخت راه بیندازید. بدن شما صبح‌ها بیشتر از هر زمان دیگری به غذا نیاز دارد. اهمیت این موضوع به حدی است که متخصصان معتقدند صبحانه باید وعده غذایی اصلی روز باشد. حتی اگر می‌خواهید وزن کم کنید، از صبحانه کم نگذارید. کالری در روز به سرعت سوزانده می‌شود؛ اگر قصد رژیم دارید بهتر است شام را سبک بخورید.
 
بالش نامناسب

یکی از لوازمی که همیشه با آن سر و کار داریم بالش است. بالش شما باید ضخامت و سفتی مناسب داشته باشد. استفاده از بالش نرم در طولانی‌مدت می‌تواند موجب گردن‌درد شود. لازم نیست چند بالش زیر سرتان بگذارید؛ یک بالش کافی است. بالش‌های کهنه و گلوله گلوله شده را کنار بگذارید. هر چند سال یک‌بار بالش‌ها را عوض کنید. اگر روی شکم می‌خوابید از بالش نازک استفاده کنید و اگر عادت دارید به پشت بخوابید از بالش ضخیم‌تر استفاده کنید.
 
استفاده از تشک نرم

به طور کلی خوابیدن روی زمین برای کمر شما بهتر است و در صورتی که برای خوابیدن از تخت استفاده می‌کنید هم بهتر است تشک تخت هم سفت باشد. هرچند هنگام خوابیدن روی تشک نرم بیشتر احساس راحتی می‌کنید اما تشک نرم برای کمر خوب نیست. تشک‌های قدیمی ‌که سطح آن گلوله گلوله شده را کنار بگذارید و با این کار به ستون فقرات خود لطف کنید. این موضوع را در مورد کاناپه هم رعایت کنید. برای افرادی که ساعت‌ها روی کاناپه می‌نشینند استفاده از کاناپه سفت به جای کاناپه نرم و راحت انتخاب بهتری است.
 
ورزش نکردن

ورزش برای سلامت لازم است و بدن غیرفعال و بی‌تحرک سالم نیست. ورزش از آن کارهایی است که انجام ندادنش به بدن آسیب می‌رساند. البته این موضوع چیزی نیست که کسی از آن اطلاع نداشته باشد ولی بسیاری از مردم بنا به دلایل و توجیه‌های گوناگون به ورزش نمی‌پردازند.
در هر حال منتظر نمانید تا بدنتان به شما هشدار بدهد. از همین امروز شروع به ورزش کنید. برای انجام فعالیت بدنی لازم نیست ورزش‌های سنگین انجام دهید. فقط کافی است تنها 30 دقیقه پیاده‌روی تند را 4 یا 5 روز در هفته تجربه کنید. این کار به سالم ماندن شما کمک خواهد کرد. بعد از مدتی می‌توانید به تدریج سرعت‌تان را بیشتر کنید. به طور قطع نتیجه مثبت این کار را مشاهده خواهید کرد.
 
خوردن غذاهای آماده

سبک زندگی امروز در شهرهای شلوغ موجب شده است تا افراد، بیشتر از آنکه از غذاهای خانگی در وعده‌های غذایی روزانه استفاده کنند، غذاهای آماده بخورند. غذاهای آماده‌ای که ما هر روز مصرف می‌کنیم، چرب است و روغن‌های با کلسترول بالا دارد. حتی اگر سعی کنید غذاهای سبک‌تری از این نوع را انتخاب کنید باز هم لطف چندانی به خودتان نکرده‌اید. این اصلا خوب نیست که بخواهید زیاد غذاهای آماده بیرون را بخورید. بهتر است غذا خوردن در خانه را به یک عادت تبدیل کنید و از خوردن غذاهای سرخ کرده و آماده بیرون اجتناب کنید.
 
پوشیدن کفش پاشنه‌بلند

این مورد یک موضوع تقریبا اختصاصی برای خانم‌هاست. کفش پاشنه‌بلند اگرچه ممکن است در ظاهر خوب به نظر بیاید و پوشیدن هرچند وقت یک‌بار آن مشکلی ایجاد نکند اما استفاده زیاد و دائم از این نوع کفش‌ها شما را به دردسر می‌اندازد. کمردرد و پینه پا از مشکلات شایع زنانی است که به طور مستمر از کفش‌های پاشنه‌بلند و نوک تیز استفاده می‌کنند. کمی‌ به فکر ستون فقرات‌ خود که باید تقاص علاقه شما به مد را پس بدهد باشید. وقتی می‌دانید باید زمان طولانی راه بروید کفش‌ پاشنه‌بلند نپوشید. کفش‌های بدون پاشنه و کفش‌هایی که پاشنه کوتاه دارند هم زیبا هستند.salamaneh.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: