کد خبر: ۲۱۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 07
با افزایش روز افزون میزان ناباروری در زنان و مردان و تحقیقات پیرامون عوامل موثر بر ناباروری، ورزش یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در این زمینه شناخته شده است

شفا آنلاین>سلامت>جالب است بدانید که علاوه بر درمان‌های ناباروری که توسط متخصصان نازایی به صورت معمول انجام می‌شود، یکی از مواردی که به عنوان گزینه درمانی ناباروری می‌توان در نظر داشت، فیزیوتراپی است.

به گزارش شفا آنلاین: نازایی به معنی عدم حاملگی در عرض یکسال بدون استفاده از هرگونه روش جلوگیری از بارداری است. عوامل زیادی در بروز ناباروری <sterility>نقش دارند که با تشخیص و درمان آنها می‌توان به باروری امیدوار شد.

عواملی که در بروز نازایی نقش دارند بسیار متنوع بوده و عبارتند از:

اختلالات ساختمانی در رحم و لوله‌های رحمی، اختلالات تخمدان، اختلال در سیستم تناسلی مرد، عفونت‌های مزمن، اختلالات تخمک‌گذاری و ...

جالب است بدانید که علاوه بر درمان‌های ناباروری که توسط متخصصان نازایی به صورت معمول انجام می‌شود، یکی از مواردی که به عنوان گزینه درمانی ناباروری می‌توان در نظر داشت، فیزیوتراپی است.

فیزیوتراپی در چه نوع ناباروری کمک کننده است؟

    انسداد لوله های رحمی که در اثر چسبندگی لوله‌ها، التهاب لوله‌ها در اثر عفونت یا تجمع مایع درون لوله‌ها ایجاد شده باشد.
    جابه جایی رحم و لوله‌های رحمی بر اثر چسبندگی‌های داخل لگنی
    چسبندگی در رحم، لوله‌ها و صفاق
    حاملگی‌های خارج از رحم

اولتراسوند در نازایی: امواج اولتراسوند با خواص مکانیکی و حرارتی خود منجر به از بین بردن و کاهش چسبندگی و جابه جایی رحم و لوله‌های رحمی و آزاد کردن پرده صفاق می‌شود. برای عبور تخمک از لوله‌های رحمی، علاوه بر حرکات دودی لوله‌ها، فعالیت مژک‌های جدار داخلی لوله‌ها نیز نقش دارند. امواج اولتراسوند در آزاد کردن لوله‌ها و فعال‌تر کردن مژک‌ها بسیار موثر است.

همچنین با افزایش گردش خون باعث بهبود اکسیژن رسانی، جذب بهتر مواد غذایی و دفع ترشحات و مواد زائد و دردزا می‌شود. همچنین منجر به تجمع گلبولهای سفید از طریق افزایش گردش خون منجر به کاهش یا از بین بردن التهاب می‌شود.

دستگاه اینترفرنشیال یا IF : منجر به اتساع عروق شده که افزایش گردش خون را به همراه دارد و باعث بهبود اکسیژن رسانی و تغذیه بافت و دفع مواد دردزا و همچنین کاهش التهاب می‌شود. همچنین باعث اثرات تحریکی روی عضلات دستگاه تناسلی و کمک به رفع چسبندگی می‌شود.

درمان‌های دیگر شامل: امواج دیاترمی، منیپولاسیون احشایی رحم و لوله‌های رحمی ورزش و... می‌توانند در فیزیوتراپی نازایی بسیار کمک کننده باشند.

تاثیر ورزش در ناباروری زنان


با افزایش روز افزون میزان ناباروری در زنان و مردان و تحقیقات پیرامون عوامل موثر بر ناباروری، ورزش یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در این زمینه شناخته شده است. آیا می‌دانید تنها با نیم ساعت پیاده روی در هر روز، شانس موفقیت خود را برای باروری افزایش می‌دهید. اصولا تحرک کافی و ورزش، نقش ویژه‌ای در کلیه مراحل مربوط به بارداری، تغییرات خاص سن بلوغ و عوارض مربوط به دوران سالمندی دارد.نی‌نی‌سایت - مطهره حسين پور :

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: