کد خبر: ۲۱۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 03
انواع کلم ها و از جمله گل کلم، غنی از ترکیبات گیاهی، ایندول و سولفورافن هستند که خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را در افراد کاهش می دهند
شفا آنلاین>تغذیه> گل کلم با وجود رنگ سفید، منبعی بزرگ از ویتامین C و فولات و منبع خوبی از فیبر و ویتامین K است. گل کلم همچنین غنی از مواد شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدان هاست.

به گزارش شفا آنلاین، اگرچه رنگ سفید شایع ترین رنگ گل کلم<Cauliflower> است، بسیاری از انواع گل کلم رنگی نیز از جمله نارنجی، بنفش و سبز وجود دارد.

گل کلم نارنجی: مزه مشابه انواع گل کلم سفید را دارد، ویتامین A گل کلم نارنجی ۲۵ برابر بیشتر از نوع سفید آن است. گل کلم بنفش: سرشار از آنتوسیانین ها، رنگدانه های گیاهی غنی از آنتی اکسیدان است. گل کلم سبز: طعم شیرین تری نسبت به گل کلم سفید دارد.

ویتامین C و K و منگنز موجود در گل کلم آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند رادیکال های آزادی را که می توانند به سلول های سالم آسیب برسند را خنثی کنند و به بیماری هایی مانند بیماری قلبی و سرطان کمک کنند. آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین های K و C می تواند به پیشگیری از بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی و آرتریت کمک کند.

یک فنجان گل کلم پخته شده ۷۳-۷۷ درصد از مقدار توصیه شده روزانه از ویتامین C، ۱۹ درصد از مقدار ویتامین K روزانه و ۸ درصد از منگنز مقدار روزانه را داراست.

انواع کلم ها و از جمله گل کلم، غنی از ترکیبات گیاهی، ایندول و سولفورافن هستند که خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان<Cancer> را در افراد کاهش می دهند.

مصرف سبزیجات و از جمله انواع کلم خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را کاهش می دهد و می تواند شخص را در برابر فشار خون بالا و سکته مغزی محافظت کند.

گل بعلت فیبر بالا به جلوگیری از یبوست کمک می کند.livescience

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: