کد خبر: ۲۱۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 04
در هنگام تماشای تلویزیون، افراد به‌طور ناخودآگاه به میزان بیشتری غذاخورده و غذای خود را نیز سریع‌تر به دهان می‌گذارند. در این شرایط آن‌ها توجه کامل خود را به غذا یا فیلم و برنامه تلویزیونی نداده و حواسشان به‌طور کامل پرت است
 شفا آنلاین>سلامت> ممکن است شما در حین تماشای یک مسابقه ورزشی در تلویزیون، از خود با کیک و شیرینی یا تنقلاتی مشابه پذیرایی کنید اما قطعاً این نوع تغذیه، برای بدن شما مناسب و مفید نخواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین:پرفسور بری اسمیت (Barry Smith) از پژوهشگران دانشگاه لندن در یک پروژه تحقیقاتی به مطالعه و بررسی مواد غذایی مختلف جهت شناسایی بهترین خوراکی در حین تماشای تلویزیون و برنامه‌های ورزشی آن پرداخته است.


    در هنگام تماشای تلویزیون، افراد به‌طور ناخودآگاه به میزان بیشتری غذاخورده و غذای خود را نیز سریع‌تر به دهان می‌گذارند. در این شرایط آن‌ها توجه کامل خود را به غذا یا فیلم و برنامه تلویزیونی نداده و حواسشان به‌طور کامل پرت است.

وی معتقد است که خوردن غذاهای و نوشیدنی‌های خاص ممکن است احساسات شما را در هنگام تماشای یک مسابقه ورزشی  افزایش داده و تجربه مشاهده شمارا لذت‌بخش‌تر کند. البته پیشنهاد وی چندان جذاب نیست زیرا بر اساس مطالعات پژوهشی انجام‌شده، ترکیب نعنا، روغن‌زیتون، قارچ و گوشت کبابی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای تماشای تلویزیون بوده و این ترکیب غذایی را می‌توان با یک نوشیدنی طبیعی تکمیل کرد. وی در مطالعات پیشین خود تلاش کرده بود تا یک جدول غذایی برای هر نوع برنامه خاص تلویزیونی تهیه کند که بر اساس آن هر نوع برنامه تلویزیونی با رژیم غذایی خاصی تماشا شود. به اعتقاد وی بهتر است مصرف خوراکی توسط افراد، پیش از دیدن فیلم‌های دراماتیک انجام‌شده  و مطالعات این پژوهشگر همچنین نشان می‌دهد که در هنگام تماشای تلویزیون، افراد به‌طور ناخودآگاه به میزان بیشتری غذاخورده و غذای خود را نیز سریع‌تر به دهان می‌گذارند. در این شرایط آن‌ها توجه کامل خود را به غذا یا فیلم و برنامه تلویزیونی نداده و حواسشان به‌طور کامل پرت است.

به باور این پژوهشگر، بهترین نوشیدنی که می‌توان در هنگام تماشای تلویزیون مصرف کرد، آب‌آلبالوی ترش است که به دلیل اسیدی بودن، دهان را تمییز و تازه می‌کند. پرفسور بری اسمیت در این رابطه می‌گوید: «سال‌هاست که ما رژیم‌های غذایی ورزشکاران را برای بهبود عملکرد آن‌ها مورد تجزیه‌وتحلیل قراردادیم، اما هیچ‌کس تابه‌حال به این نکته توجه نکرده است که برای تماشای تلویزیون و مسابقات ورزشی باید چه غذایی مصرف کرده و کدام غذا می‌تواند کیفیت تجربه ما را از دیدن یک برنامه خاص، افزایش دهد.»

به همین جهت باشگاه ورزشی تویکنهام (Twickenham) در انگلستان که به‌طور تخصصی در حوزه راگبی فعالیت می‌کند، یک رژیم غذایی خاص برای تماشاگران خود تهیه‌کرده و به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد. نیل براود (Nils Braude) مدیر رویدادهای ورزشی این باشگاه درباره طرح فوق می‌گوید: «با این کار و ارائه رژیم‌های غذای متفاوت برای هر مسابقه، تماشاگران ما تجربیات متفاوتی از هر بازی خواهند داشت. این موضوع سبب افزایش رضایت آن‌ها و خاطره‌انگیزتر شدن مسابقات می‌شود.» mirror

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: