کد خبر: ۲۱۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 02
معاون اول رئیس‌جمهور در آیین افتتاح ۱۷۰۰ فضای آموزشی، ورزشی و پرورشی کشور از مردم عذرخواهی کرد
شفاآنلاین> اجتماعی>   اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (سه شنبه 10 مهر) در آیین افتتاح 1700 فضای آموزشی، ورزشی و پرورشی کشور با قدردانی از همت و مشارکت خیرین مدرسه‌ ساز که با کمک دولت اعتباری بالغ بر 1450 میلیارد تومان در سطح کشور برای احداث مدرسه هزینه کرده‌اند و خدمتی بی‌منت را به جامعه ارائه داده‌اند، قدردانی کرد.
 

به گزارش شفاآنلاین: وی با اشاره به روند رو به رشد مشارکت خیرین در حوزه ساخت مدرسه خاطر نشان کرد: طی سال‌های گذشته فعالیت خیرین نه تنها در بخش آموزش و تعلیم و تربیت افزایش یافته بلکه در سایر زمینه‌ها نظیر حوزه سلامت و ورزش نیز شاهد مشارکت خیرین کشور هستیم و خیرین براساس نیازهای کشور و جوانان اقدامات شایسته‌ای را انجام داده‌اند و مشارکت آنها هر سال بیشتر می‌شود.
 

معاون اول رئیس‌جمهور از تعلیم و تربیت بعنوان نقطه کانونی توسعه ایران نام برد و با بیان اینکه مدرسه باید بعنوان مهمترین کانون توسعه کشور مدنظر قرار گیرد، اظهار داشت: برای به کار افتادن خلاقیت دانش آموزان و آموزش مهارت‌های مورد نیاز آنان لازم است که به امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز آموزشی بعنوان یکی از پیش نیازهای اصلی توجه شود.
 

جهانگیری افزود: برای اینکه آموزش و پرورش خلاق داشته باشیم و بتوانیم آینده کشور را تضمین کرده و افق‌های روشن پیش روی کشور قرار دهیم باید به صورت جدی به موضوع خلاقیت توجه کنیم و راهکار آن این است که از مرحله سیاست‌گذاری تا مدیریت و حتی دانش آموزان و خانواده‌ها موضوع خلاقیت را سرلوحه کار خود قرار دهند.
 

وی با یادآوری اینکه وزارت آموزش و پرورش به دلیل فراگیری خدماتی که در سطح کشور ارائه می‌کند، همه خانواده‌ها با آن سروکار دارند، تصریح کرد: البته آموزش و پرورش با محدودیت‌هایی نیز روبرو است که این محدودیت‌ها هم در بخش امکانات آموزشی و پرورشی نمود پیدا می‌کند و هم معلمین مدارس با کمبودهایی مواجه هستند که بخشی از این محدودیت‌ها به دلیل محدودیت منابع بودجه و بخشی دیگر به دلیل برنامه ریزی‌ها است.
 

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: آموزش و پرورش کانون اصلی مورد توجه مسئولین و دولت است و سال گذشته و امسال علی‌رغم همه محدودیت‌های بودجه‌ای، دولت تلاش کرد نیازهای آموزش و پرورش در بخش عمرانی و جاری را تا حد امکان تامین کند.
 

جهانگیری در ادامه با بیان اینکه امروز کشور در شرایط خطیری قرار گرفته افزود: شرایط خطیر به معنای دشواری است اما به معنای بن بست نیست. یک کشور قدرتمند و زورگو مثل آمریکا فشارهای جدی اقتصادی، سیاسی، رسانه‌ای و روانی بر کشور تحمیل کرده است.
 

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به مجمع عمومی سازمان ملل متحد خاطر نشان کرد: اجلاس عمومی سازمان ملل متحد نمونه‌ای از مصاف آمریکا و ایران بود که در آن رئیس‌جمهور آمریکا از تمام ابزارهایی که در اختیار داشت و با استفاده از رسانه‌های مختلف تحت نظارت خود تلاش کرد که با زبان قلدری و بی منطق علیه ملت ایران سخن بگوید و در مقابل، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر سابقه فرهنگی و تمدنی ملت ایران پاسخ هایی را در نطق خود ارائه داد که از ایران منطق، استدلال و اقتدار به نمایش گذاشت تا افکار عمومی در این خصوص قضاوت کنند.
 

معاون اول رئیس‌جمهور اضافه کرد: روشنگری و استدلال‌های رئیس‌جمهور ایران نه تنها در معرض قضاوت توده های مردم وافکار عمومی قرار گرفت بلکه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل نیز که بدون حضور ایران و با حضور 15 کشور و به ریاست رئیس‌جمهور آمریکا برگزار شد،‌ نمایشی از ظلم آمریکا و مظلومیت و حقانیت ایران ارائه شد و تقریبا همه سخنرانان این نشست به جز آمریکا از منطق، استدلال و قانونمندی ایران در مقابل بی منطقی‌های آمریکا در پایبندی به تعهداتش سخن گفتند که همین کافی است تا نشان دهد ما در جایگاه منطق و استدلال هستیم و آمریکا تنها به خاطر برخورداری از زور و قدرت می‌خواهد ملت ایران را تحت فشار قرار دهد.
 

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به ملت ایران با بیان اینکه دولت از شرایط و دشواری‌های پیش روی مردم آگاهی دارد، گفت: بخشی از این سختی‌ها نتیجه تحریم‌ها و فشارهای آمریکا است اما آنچه مهم است این است که ایران از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی برخوردار است و علاوه بر این ظرفیت‌ها نیروی انسانی توانمند فراوانی در کشور وجود دارد.
 

وی افزود: همان‌گونه که امروز نخبگان و فرهیختگان در قالب خیرین مدرسه ساز از دارایی خود چشم پوشی کرده‌اند و آن را در جایی که کشور نیاز دارد هزینه کرده‌اند، در شرایط پیش روی کشور نیز اگر نخبگان، فرهیختگان، شخصیت‌های موثر، جریانات سیاسی مختلف و همه ملت ایران بر این موضوع تمرکز کنند که باید از این دوره سخت با سربلندی بیرون بیاییم، حتماً در کوتاه‌ترین زمان می‌توانیم با سرفرازی از این شرایط دشوار بیرون آییم.
 

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه بخش زیادی از مسائل و مشکلات ناشی از فشارهای روانی است و عده ای تلاش می‌کنند از این شرایط سوء استفاده کنند، تصریح کرد: من از مردم بزرگوار به خاطر وجود برخی مشکلات عذرخواهی می‌کنم و به مردم اطمینان می‌دهم که مدیریت کشور و در راس آن مقام معظم رهبری بصورت شبانه روزی تلاش می‌کنند تا بتوانیم مشکلات و مسائل را از پیش روی کشور برداریم.
 

جهانگیری از رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز و نیز تعدادی از خیرین مدرسه ساز که در این مراسم حضور داشتند نیز قدردانی و اقدامات آنان را درخور ستایش توصیف کرد.گفتنی است در ابتدای این مراسم از طریق ارتباط زنده تلویزیونی بصورت نمادین با 3 استان کشور تماس حاصل شد و معاون اول رئیس‌جمهور در ارتباط با مسئولین این استان‌ها مدارس ساخته شده توسط خیرین مدرسه ساز را مورد بهره برداری قرار داد.
 

معاون اول رئیس‌جمهور در این ارتباط زنده تلویزیونی که نخست با استان خوزستان برقرار شد ضمن تسلیت شهادت جمعی از مردم این استان گفت: شهادت جمعی از انسان‌های بی‌گناه که به دست تروریست‌های جانی به شهادت رسیدند را تسلیت می‌گویم.
 

جهانگیری استان خوزستان را قلب توسعه و کانون اصلی پیشرفت کشور دانست و با اشاره به کارها و اقدامات بزرگی که دراین استان در حوزه‌های مختلف نفت، گاز، صنعت، کشاورزی، صادرات و واردات در دست اقدام قرار دارد، خاطر نشان کرد: استان خوزستان از استان‌های راهبردی، استراتژیک و مورد توجه نظام برای توسعه کشور است.
 

وی همچنین در تماس با استان خراسان رضوی که از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد نیز ضمن عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفت و از خدمات خیرین مدرسه ساز که در استان خراسان رضوی برای آموزش و توسعه خلاقیت دانش آموزان به انجام رسیده تقدیر و تشکر کرد.
 

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین در تماس با مسئولین استان سیستان و بلوچستان این استان را مرزداری شایسته برای کشور توصیف کرد و گفت: مردم این استان با شرایط سخت طبیعی روبرو هستند و بخصوص در فصل تابستان با گرد و غبار شدید مواجه هستند و در سال جاری مشکل کمبود آب و خشکسالی در این استان یکی از بدترین سال‌ها بود که امیدوارم بتوانیم با برنامه ریزی و مدیریت منابع آب این مشکل را در سال‌های آینده کاهش دهیم.
 

جهانگیری اظهار داشت: بهترین قدرشناسی و تشکر از خدمات دولت و خیرین مدرسه ساز در بخش تعلیم و تربیت کار دانش آموزان شهرستان سراوان بود که با وجود آنکه در یکی از محروم‌ترین نقاط کشور هستند و از امکانات کمتری برخوردارند 17 دانش آموز از یک کلاس در این شهرستان موفق شدند که در رشته پزشکی پذیرفته شوند که البته هیئت دولت نیز از آنان قدردانی کرد و امیدوارم در یک مراسم رسمی از آنها تقدیر بعمل آید.
 

گفتنی است در تماس‌های معاون اول رئیس‌جمهور با این 3 استان که از طریق ارتباط زنده تلویزیونی انجام شد 169 مدرسه با 843 کلاس درس در استان خراسان رضوی، 161 مدرسه با 576 کلاس درس در استان خوزستان و 144 مدرسه با 430 کلاس درس در استان سیستان و بلوچستان مورد بهره برداری قرار گرفت.
 

وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه مدرسه باید کارگاهی باشد که دانش آموزان بتوانند در آن مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی خود را تمرین کنند از تلاش‌های خیرین مدرسه ساز قدردانی کرد و گفت: امروز 50 درصد مدارس کشور توسط خیرین احداث شده است.در ادامه این مراسم رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز و نیز داوود فرزانه خیری که مدرسه پسرانه فرزانه 3 در منطقه یک تهران را احداث کرده هر کدام در سخنانی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند. جام نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: