کد خبر: ۲۰۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۱ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 01
بیمار با شکایت دردهای مبهم شکمی و احساس فشار مراجعه کرد که بعد از انجام سونوگرافی و سی تی اسکن متوجه شدم توده بزرگ داخل شکمی دارد اما منشا توده از روی تصویربرداری ها مشخص نبود
شفا آنلاین> سلامت> متخصص جراحی عمومی بیمارستان شهدای قاین گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور 4.5 کیلوگرمی از شکم مرد 62 ساله در این بیمارستان نخستین بار با موفقیت انجام شد.

به گزارش شفاآنلاین:  دکتر بلال دلشاد افزود: بیمار با شکایت دردهای مبهم شکمی و احساس فشار<Feel pressure> مراجعه کرد که بعد از انجام سونوگرافی و سی تی اسکن متوجه شدم توده بزرگ داخل شکمی دارد اما منشا توده از روی تصویربرداری ها مشخص نبود.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط سنی بیمار، قبل از عمل جراحی مشاوره های قلب و داخلی و آندوسکوپی انجام شد اما هنوز منشا توده مشخص نشده بود.

متخصص جراحی عمومی گفت: ناگزیر تصمیم به جراحی گرفتیم که با باز کردن شکم بیمار، 2 لیتر خون داخل شکم و توده بسیار بزرگ<Very large mass> به اندازه 20 در 15 سانتیمتر مشاهده شد.

وی با بیان اینکه اینگونه عمل های جراحی شاید در مرکز استان خراسان جنوبی به راحتی قابل انجام نباشد افزود: عمل جراحی و خروج توده در بیمارستان شهدای قاین برای نخستین بار با موفقیت انجام شد.

دلشاد اظهار داشت: در این عمل جراحی کل معده به همراه توده و چسبندگی های آن خارج و دستگاه گوارش با روده باریک بازسازی و ترمیم شد.

وی گفت: در حال حاضر حال عمومی بیمار خوب است و دو روز آینده از بخش مرخص می شود.
متخصص جراحی عمومی بیمارستان شهدای قاین بیان کرد: انجام این گونه اعمال جراحی در بیمارستان شهدای قاین با وجود امکانات و تجهیزات محدود تا حدودی قابل انجام نیست و حداقل 2 جراح نیاز دارد اما این عمل با موفقیت به سرانجام رسید.

شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 110 کیلومتری بیرجند قرار دارد. مثلث
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: