کد خبر: ۲۰۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 29
این روزها بازار اقلام خوراکی حال و روز خوشی ندارد و هر روز با یک مورد گرانی مواجه می شویم. باید چهارچوبی برای توزیع آنی کالاهای احتکارشده تعیین شود. روندی که تا به امروز وجود داشته نیازمند هماهنگی‌های گسترده است
شفاآنلاین> اجتماعی> معاون وزیر صنعت در خصوص افزایش قیمت نان گفت: در سال جاری هیچ افزایش قیمت نان از سوی وزارتخانه اعلام نخواهد شد و کماکان قیمت قبلی اعمال می‌شود در غیر این صورت تخلف روی داده است.

به گزارش شفاآنلاین: این روزها بازار اقلام خوراکی حال و روز خوشی ندارد و هر روز با یک مورد گرانی مواجه می شویم.

امروز معاون امور تجاری وزیر صنعت در خصوص وضعیت کالاهای احتکار شده گفت: باید چهارچوبی برای توزیع آنی کالاهای احتکارشده تعیین شود. روندی که تا به امروز وجود داشته نیازمند هماهنگی‌های گسترده است. بر همین اساس خواهان مجوز خاص از سران قوا شده‌ایم.

 حسن یونس سینکی افزود: اکنون یک فضایی برای کالاهای احتکاری ایجاد شده که غیرحرفه‌ای است. اگر برای ذخیره‌سازی انبوهی از کالا را انبار کنیم این به مفهوم احتکار نیست. لیست کالاهای احتکار شده مشخص است و به اطلاع مردم می‌رسد.

معاون وزیر صمت در خصوص افزایش قیمت نان گفت: در سال جاری هیچ افزایش قیمت نان از سوی وزارتخانه اعلام نخواهد شد و کماکان قیمت قبلی اعمال می‌شود در غیر این صورت تخلف روی داده است.

وی در خصوص افزایش قیمت لبنیات گفت: در هفته گذشته در این خصوص در ستاد تنظیم بازار بحث مفصلی صورت گرفت و قرار شد کارگروه تخصصی حرفه‌ای در این هفته تشکیل شود اما تا الان افزایش قیمت نداشته‌ایم. هرچند برخی از واحدها مدعی هستند که دامداران عرضه شیر را کم کردند که این موضوع نیز در ستاد تنظیم بازار در حال بررسی است.

در همین اوضاع و احوال دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران با بیان اینکه قیمت گوجه از زمان اعلام ممنوعیت صادرات،​ تغییری نکرده، گفت: برای واردات گوجه فرنگی از چین درخواست داده ایم چراکه بیشتر گوجه داخل به عراق صادر شده است.
میررضوی با بیان اینکه قیمت گوجه از زمان اعلام ممنوعیت صادرات تغییری نکرده است، ادامه داد: بخشی از گرانی رب گوجه فرنگی به بسته بندی ارتباط دارد؛ چراکه درب و مواد مصرفی بکار رفته در قوطی های کنسرو نیز گران شده است.

در همین رابطه علیرضا متبحری، عضو هیئت مدیره اتحادیه بار فروشان میدان بزرگ تره بار تهران ­ گفت: قیمت گوجه 1000تا 1500تومان در میدان تره بار کاهش یافته و گوجه خوب، کیلویی 3500تومان است.

البته این تمام ماجرا نیست. مسئولان درباره دلایل گرانی گوجه فرنگی و سیب‌زمینی با یکدیگر به اختلاف خورده‌اند. مشکلاتی مانند برداشت دیرهنگام گوجه فرنگی و سیب‌زمینی هم به اعتقاد برخی از مسئولان باعث گرانی این دو کالا شده است. علاوه بر این مشکل کامیون‌داران در حمل و نقل برخی کالاهای کشاورزی در برخی استان‌ها به شکل متفرقه در کمبود عرضه این محصولات به بازار شهرهای بزرگ از جمله تهران تاثیر گذاشته است.

در هفته‌های اخیر اما مرغ به نرخ ثابت ٩ هزار تومان رسیده بود اما باز هم چند روزی می‌شود که قیمت آن افزایش پیدا کرده و به ١٢ هزار تومان رسیده است. رئیس اتحادیه پرنده و ماهی دلیل گرانی دوباره مرغ را عرضه نشدن مرغ به بازار توسط مرغداران دانسته، اما به نظر می‌رسد واقعیت دیگری هم در حوزه مرغ و مرغداران وجود دارد و آن هم تمایل تولید کنندگان به صادرات است.

البته برومند چهارآیین، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مرغداران به «شهروند» می‌گوید: مشکل از صادرات نیست و تمام نهاده‌های مورد نیاز ما برای تولید مرغ وارداتی هستند. کنجاله سویا نسبت به سال گذشته ٧١ درصد، ذرت ٤٠ درصد، مکمل‌ها و داروها ٨١درصد و ریزمغذی‌ها حتی تا ٢٠٠ درصد هم افزایش داشته‌اند.

به اینها باید هزینه حمل و نقل و کارگر را هم اضافه کنید متوجه می‌شوید که قیمت مرغ متناسب با تمام اینها افزایش پیدا کرده و ارتباطی به صادرات ندارد. برترین ها

برچسب ها: نان ، قیمت نان ، گرانی نان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: