کد خبر: ۲۰۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 28
مزاج این فصل همان طور که ذکر شد، خشک بوده و باید از مصرف غذاهایی مانند گوشت‌های مانده و ادویه‌های گرم پرهیز کرد
شفا آنلاین>سلامت>کارشناس طب ایرانی توصیه‌های تغذیه‌ای برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها در فصل پاییز ارایه داد.

به گزارش شفا آنلاین: محمود قادری کارشناس طب ایرانی  اظهار داشت: مزاج پاییز مخالف خون است و به پیدایش خون کمک نمی‌کند؛ از آنجا که تابستان قبلا مقداری از خون را تقلیل داده است، خون در پاییز<Fall> بسیار کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینوه در این فصل باید از مصرف غذاهای بسیار گرم پرهیز کرد گفت: مزاج این فصل همان طور که ذکر شد، خشک بوده و باید از مصرف غذاهایی مانند گوشت‌های مانده و ادویه‌های گرم پرهیز کرد.

همچنین نوشیدن آب سرد موجب ضعف حلق و تارهای صوتی شده و با توجه به شیوع زیاد بیماری های تنفسی در این فصل بهتر است از نوشیدن آب سرد<Cool> پرهیز کرد.

قادری تصریح کرد: در این فصل سر خود را به ویژه در اوایل صبح که هوا سرد است بپوشانید به دلیل اینکه هوای سرد موجب بسته شدن منافذ پوستی شده و بسته شدن این منافذ سبب می شود که بخارات دفع نشود و تجمع آنها در سر باعث بروز برخی بیماری‌ها از جمله زکام و سرفه خواهد شد.

این کارشناس طب ایرانی گفت: در این فصل بهتر است از اسکان در دوری از مکان سرد پرهیز شود همچنین اجتناب از خوابیدن در مکان سرد و حمام با آب سرد توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه در این فصل باید در مصرف میوه‌ها تعادل به خرج داد گفت: زیاده روی در مصرف میوه در این فصل مضر است. از میوه های مناسب این فصل می توان به سیب، به و انار گلابی اشاره کرد.

وی در پایان گفت: استفاده از میوه انار باعث رقیق شدن خون و کاهش غلظت آن بسیار موثر است.فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: