کد خبر: ۲۰۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 24
فراموش نکنید که نوع کابوس هایی که کودکان در سنین مختلف دارند با هم متفاوت است و عموما بچه‌ها در سنین ۶ تا ۱۰ سالگی از دیدن کابوس در خواب اذیت می شوند. کودکان در سنین قبل از پیش دبستانی با توجه به قدرت تخیل بالایی که دارند، وجود یک هیولا را زیر تختشان در هنگام خواب حس می‌کنند
شفا آنلاین>اجتماعی>از جمله علل بدخوابی در کودکان ترس و کابوس های شبانه می باشد به همین دلیل شناخت نحوه برخورد با این موضوع و آموزش به کودکان و آگاهی بخشی به کودکان برای رفع کابوس های شبانه و اختلال در خواب اهمیت زیادی دارد.

به گزارش شفا آنلاین:از جمله علل بدخوابی در کودکان ترس و کابوس های شبانه می باشد به همین دلیل شناخت نحوه برخورد  با این موضوع و آموزش به کودکان و آگاهی بخشی به کودکان برای رفع کابوس های شبانه و اختلال در خواب اهمیت زیادی دارد. کودکان در سنین مختلف از کابوس‌ها وحشت دارند، اما شما می‌توانید آموزش‌هایی را به کودکان  بدهید تا آنها راحتر و بدون دیدن هیچ گونه کابوسی به خواب راحت بروند. حتماً تا به حال صحنه ترسیدن<to fear> بچه‌ها در هنگام خوابیدن را دیده اید.

در این هنگام  که به آنها سر می زنید بهتر است کنارشان بمانید و ترکشان نکنید تا کودک از کابوس‌ها و موجودات خیالی‌ای که باعث ترس اش شده است  حرف بزند ، برای آرامش بخشیدن به کودکان در این زمان کودک<Child> را بغل کرده ببوسید تا از این حال و حوا خارج بشوند.
 
مراحل متوقف کردن کابوس‌های ترسناک کودکان

در هنگام خواب ترس کودکان از عروسک‌های عجیب غریبی است که به سراغشان می آیند. کودکان  معمولا از یک نوع عروسک و یا عکس خاص صحبت می کنند  که هر شب به سراغشان می‌آید. والدین کودکان نیز  نیمه‌های شب  از ترس های کودکشان مضطرب می شوند. 

این شیوه از خواب پریدن، برای پدر مادر این کودکان نیز دردسر ساز و آزار دهنده است. در چنین شرایطی پدر و مادر تصور می کنند که منزلشان را دزد زده و یا آپارتمانشان در حال سقوط می باشد تا این که متوجه می‌شوند کودکشان به خاطر کابوسی که دیده است، تقاضای کمک می‌کند.

کاری که پدران  ومادران در این شرایط می کنند این است که به کودک خود می‌گویند آنچه که می‌بینی واقعیت ندارد، اما به محض آنکه کودک در کنار پدر و یا مادرش می خوابد، آن کابوس‌ها دوباره به سراغش می‌آیند و داستان دوباره تکرار می‌شود. این درست موقعی است که والدین احساس نگرانی می‌کنند و ترس آن دارند که کودکشان دچار آسیب روحی شود. چنین مشکلی می‌تواند تمام اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار دهد.

خاطرات تاریک

فراموش نکنید که نوع کابوس هایی که کودکان در سنین مختلف دارند با هم متفاوت است و عموما بچه‌ها در سنین ۶ تا ۱۰ سالگی از دیدن کابوس در خواب اذیت می شوند. کودکان در سنین قبل از پیش دبستانی  با توجه به قدرت تخیل بالایی که دارند، وجود یک هیولا را زیر تختشان در هنگام خواب حس می‌کنند.  این در حالی است که بچه‌های بزرگتر از ترس‌های زندگی واقعی چون ربوده شدن، شکایت دارند.

مدیر کل مرکز خواب در بیمارستان کودکان فیلادلفیا درباره تحقیقی که محققان هلندی انجام داده‌اند اظهار نظر کرد:

۹۶درصد از کودکان در سنین ۷ الی ۹ سال کابوس را تجربه می‌کنند و در این بین ۶۸ درصد از ۴ تا ۶ ساله و ۷۶ درصد از ۱۰ تا ۱۲ سال را تشکیل می‌دهند. با توجه به این آمار محققان دریافته‌اند، که ۷۰ درصد کل کودکان رویاهای ترسناکشان در مورد چیزی است که از تلویزیون مشاهده کرده‌اند. 

اگثر کابوس‌ها در طول خواب REM اتفاق می‌افتد، و بسیاری از کودکان بعد از آن، دیگر از ترس کابوس بیدار نمی‌شوند.

 با این وجود، رویاها می‌توانند یک کودک را به طور جزئی تحریک کرده و تحت تاثیر قرار دهد. زیرا باعث می‌شود که ضربان قلب کودکان بالا رفته و این امر ممکن است، سلامت روحی و جسمی آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

برای کمک به کودک سعی کنید هرگونه منبع استرس را از جلوی دید کودک دور نگه دارید. این گونه موارد می‌تواند کابوس‌های کودکان را بیشتر کند. دیده شده است که کودکان از تصویری که روی دیوار خانه نصب شده است، برای خودشان تصویر سازی می‌کنند و همان تصویر به صورت کابوس شب ها به سراغشان می آید. به هیچ عنوان فرزند خود را با چیزی که از آن ترس دارد امتحان نکنید، اما می‌توان درباره آن تصویر در روز روشن و در کنار سایر اعضای خانواده، برای فرزندتان شرح دهید.

 اگر کودک‌ بیش از اندازه از کابوس رنج می‌برد، بدون معطلی به یک روانپزشک مراجعه کنید، تا چاره‌ای برای رفع این مشکل به شما پیشنهاد کند. این امر کاملا طبیعی است؛ کودکی که درون اتاق خواب کابوس می‌بیند به هیچ وجه دوست ندارد که آنجا بخوابد. به هیچ عنوان در چنین شرایطی کودکتان را مجبور نکنید که در اتاق خودش بخوابد، زیرا فرزندتان فکر می‌کند که آن کابوس هر شب منتظر ورودش به اتاق خواب است. در چنین شرایطی موقعیت و وضعیت فرزندتان را در نظر بگیرید. مرکز پارسیان مهرپرور

برچسب ها: کابوس ، کودکان ، اذیت ، ترس ، آرامش ، والدین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: