کد خبر: ۲۰۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 24
طبق گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی، حدود ۲۳ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به شیزوفرنی هستند. از انجائی که هنوز هیچ دلیل مشخصی در مورد تشخیص شیزوفرنی یافت نشده است، پیشرفت درمان بسیار کُند است
شفاآنلاین>سلامت> محققان دریافتند هر چقدر تعداد گلبول های سفیدخون در مغز بیشتر باشد، احتمال ابتلا به شیزوفرنی بیشتر خواهد بود.

به گزارش شفاآنلاین، محققان استرالیایی دریافتند افزایش تعداد گلبول های سفید خونی در مغز احتمال ابتلا به شیزوفرنی را افزایش می دهد. به گفته این دانشمندان، گلبول های سفیدخون که بخش مهم سیستم ایمنی(Safety system) بدن هستند، می توانند با التهاب در بیماری شیزوفرنی مرتبط باشند.

طبق گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی، حدود ۲۳ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به شیزوفرنی هستند. از انجائی که هنوز هیچ دلیل مشخصی در مورد تشخیص شیزوفرنی یافت نشده است، پیشرفت درمان بسیار کُند است.

به گفته محققان، تمامی انواع درمان های فعلی بیشتر بر توقف علائم متمرکز هستند تا نابودی دلیل اصلی بیماری. داروهای مورد مصرف این بیماران تنها تا حدودی موجب تسکین علائم می شوند و دارای عوارض جانبی شدیدی هم هستند.

«سینتیا شانون ویکرت»، سرپرست تیم تحقیق در مرکز تحقیقات علوم اعصاب استرالیا، در این باره می گوید: «ما در مطالعه مان دریافتیم سلول های ایمنی نقش جدیدی در پاتولوژی مغز در بیماری شیزوفرنی دارند.»

وی در ادامه می افزاید: «یافته ما نشان می دهد سلول های ایمنی خودشان عامل تولید علائم التهاب در مغز افراد مبتلا به شیزوفرنی هستند.»

محققان(researchers) تاکید می کنند باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: