کد خبر: ۲۰۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 23
این جراحی پیوند صورت، پس از 3 سال آماده سازی، از یک دختر جوان 21 ساله که در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست داده بود، بر روی یک زن 49 ساله مبتلا به بیماری 'نوروفیبروماتوز' از نوع 1 است، با موفقیت انجام شد
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>نخستین عمل پیوند کامل صورت در ایتالیا بر روی زنی 49 ساله در بیمارستان 'سانت اندره آ' در شهر رم بطور موفقیت آمیز انجام شد.

به گزارش شفا آنلاین: این جراحی پیوند صورت، پس از 3 سال آماده سازی، از یک دختر جوان 21 ساله که در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست داده بود، بر روی یک زن 49 ساله مبتلا به بیماری 'نوروفیبروماتوز' از نوع 1 است، با موفقیت<Success> انجام شد.

بدین ترتیب پس از 27 ساعت عمل جراحی، سرانجام ساعت 5 صبح امروز به وقت محلی (6:30 به وقت تهران) این پیوند صورت<the face> به اتمام رسید .

نوروفیبروماتوز یک بیماری ژنتیکی است که اعصاب و پوست را گرفتار می‌ کند. در این بیماری تومورهای خوش‌ خیم غیر سرطانی در مسیر اعصاب رشد می‌ کنند و این رشد موجب بروز مشکلاتی در پوست و استخوان ها می ‌شود. بیماری نوروفیبروماتوز به دلیل جهش ژنتیکی در هر یک از پدر و مادر یا از طریق جهش خود به خودی در طول دوران رشد کودک به وجود می آید. 

نوروفیبروم ها معمولا در بچگی و به خصوص در نوجوانان و در دوره بلوغ نمایان می شوند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: