کد خبر: ۲۰۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۹ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 23
به نظر می‌رسد که تقابل و جنگ تجاری میان چین و آمریکا به حوزه فناوری ارتباطات و تکنولوژی نیز کشانده شده و شرکت‌های فعال در این زمینه را نیز به زودی درگیر خود خواهد کرد

شفا آنلاین>اجتماعی>مدیر اسبق اجرایی گوگل به‌تازگی برآورد کرده که اینترنت در طول یک دهه آینده به دو قسمت آمریکایی و چینی تبدیل خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین: اریک اشمیت - مدیر اسبق اجرایی ارشد گوگل - که قبل از آن مدیریت شرکت مادر آن یعنی آلفابت را نیز برعهده داشت، به تازگی در مصاحبه و گفت‌وگویی با شبکه CNBC عنوان کرده است که تا سال ۲۰۲۸ میلادی، شبکه جهانی اینترنت به دو بخش تقسیم خواهد شد که یکی از آن‌ها توسط ایالات متحده آمریکا و دیگری توسط چین هدایت خواهد شد.

اینترنت جهان دوقطبی می‌شود

به نظر می‌رسد که تقابل و جنگ تجاری میان چین و آمریکا به حوزه فناوری ارتباطات و تکنولوژی نیز کشانده شده و شرکت‌های فعال در این زمینه را نیز به زودی درگیر خود خواهد کرد.

تحلیلگران فعال در حوزه فناوری اخیرا هشدار داده بودند که اینترنت و خدمات اینترنتی در جهان به شدت به سمت دوقطبی شدن درحال پیشروی است که این امر درنهایت می‌تواند به ضرر بسیاری از کاربران جهانی تمام شود و آینده جهان را به سمتی که نباید هدایت کند.

دوقطبی شدن اینترنت بدان معناست که برخی از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های اینترنتی که ازسوی شرکت‌های توسعه‌دهنده چینی منتشر می‌شوند، قابلیت‌های مشابه و در عین حال متفاوتی را با اپلیکیشن‌های توسعه‌یافته توسط شرکت‌های آمریکایی ارائه خواهند داد و توسط برخی کشورها نظیر چین، نظارت شدیدی برروی محتوای اینترنت و فعالیت اپلیکیشن و سرویس‌های مختلف وجود دارد و برخی دیگر از کشورهایی که از کنترل و نظارت شدید بر محتوای اینترنت استقبال می‌کنند، در جبهه اینترنت چینی قرار خواهند گرفت.

این درحالیست که ایالات متحده آمریکا آزادی بیش‌تری را برای فضای مجازی و سرویس‌های اینترنتی قائل شده است و به کشورهایی که از این سرویس‌ها بهره می‌برند، سرویس‌های موردنظر خود را ارائه می‌دهد و کشورهایی با سیاست فضای مجازی آزاد در جبهه آمریکایی این تقابل و دوقطبی شدن قرار می‌گیرند.

وی در ادامه سخنانش افزود: به نظر می‌رسد کاربران و مردم نیز در این دوقطبی شدن اینترنت چاره و انتخاب درستی نخواهند داشت چراکه به‌طور مستقیم تحت تاثیر سیاست‌گذاری‌های کشور محل سکونت خود، قرار خواهند گرفت، بنابراین نمی‌توانند فضای آزادانه و یا کنترل محتوای اینترنت مورد استفاده را خود انتخاب کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: