کد خبر: ۲۰۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 23
موسیقی، عزت‌نفس کودک را افزایش می‌دهد. موسیقی، توجه و تمرکز کودک را بالا برده و درنتیجه در دوران تحصیل، کودک کم‌تر دچار مشکل خواهدشد
شفا آنلاین>اجتماعی >با موسیقی کودک عواطف و احساسات خود را بیان می‌کند، با دیگران ارتباط پیدا کرده و احساس ارزشی شخصی در او تقویت می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین: موسیقی یکی از عواملی است که باعث التیام اختلالات رفتاری کودک می‌شود. فعالیت‌های موسیقیایی مانند گوش‌دادن به موسیقی موردعلاقه<interest> و انتخابی با نواختن ساز می‌توانند به‌عنوان تقویت‌کننده‌ای نیرومند در مهارت‌ها و رفتارها مورداستفاده قرارگیرد.

"ریچارد رستاک" نویسنده کتاب "ذهن کودک" می‌گوید: آموزش موسیقی از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا از طریق موسیقی است که میزان فراگیری در زمینه‌های گوناگون مانند: زبان شناختی، ریاضیات، اعضاشناسی و روحیه جمعی، افزایش پیدا می‌کند. زمانی‌که کودکان با موسیقی حرکت می‌کنند و همراه می‌شوند، نسبت به تحرکات اعضای بدن خود آگاهی پیدا می‌کنند، قدرت تعادل و هماهنگی اعضای بدن افزایش پیدا کرده و درنتیجه، بدن کودکان برای حرکات ورزشی که در آینده انجام خواهندداد، آماده می‌شود. 

زمانی‌که کودکان در بازی‌های گروهی شرکت کرده و به اتفاق آواز می‌خوانند و از آلات موسیقی استفاده می‌کنند با رابطه اجتماعی و نحوه برخورد با دیگران آشنا شده و از این ارتباط لذت می‌برند.
به‌طور کلی، موسیقی و آموزش آن در سال‌های اول زندگی، که بهترین سال‌های رشد و پرورش استعداد موسیقی کودک است کلید موفقیت کودک در سال‌های آینده خواهدبود.

موسیقی، عزت‌نفس<Self-esteem> کودک را افزایش می‌دهد. موسیقی، توجه و تمرکز کودک را بالا برده و درنتیجه در دوران تحصیل، کودک کم‌تر دچار مشکل خواهدشد.

موسیقی و آوازخواندن، به‌علت به‌کاربردن کلمات و واژه‌های گوناگون، میزان سطح واژگان کودک را افزایش داده و عملکرد یادگیری کودک را درمورد مطالب گوناگون مانند مفاهیم ریاضی، اعداد و رنگ‌ها افزایش می‌دهد.

موسیقی، هم‌چنین به‌عنوان یکی از درمان‌های مناسب و مفید برای کودکان شناخته‌شده است که می‌تواند در کاهش تنش کودکان دارای اختلالات رفتاری، به‌طورمثال پرخاشگری مؤثر باشد.
 
ویژگی‌های موسیقی مناسب برای کودکان:
1- دارای تم ساده باشد، 
2-ضربه و ریتم پیوسته و قوی داشته‌باشد، 
3- با صدای نسبتاً بلند پخش شود، 
4- از قطعات کوتاه تشکیل شده‌باشد.

پیشنهاداتی درمورد موسیقی و کودکان:
- کودکان را در معرض انواع متنوعی از موسیقی (محلی، کلاسیک، ...) قراردهید، به‌این‌ترتیب، کودک جذب موسیقی شده و در آینده براساس آن‌چه که شنیده، موسیقی موردعلاقه خود را انتخاب خواهدکرد.

- اگر صدای آوازی دارید، به همراه کودک آوازی را که دوست دارد بخوانید. اگر از صدای مناسبی برخوردار نیستید برای کودک نواری از شعرهای موردعلاقه‌اش تهیه کنید. کودک آواز را از نوار یاد می‌گیرد، به همراه نوار و کودک، آواز را بخوانید.

- موسیقی را نباید به‌صورت پیوسته و متوالی و یا صدایی در زمینه برای کودک پخش کنید، در زمان‌هایی معین، موسیقی را برای او بگذارید.

- زمانی‌که کودک سرحال و آماده است برای او موسیقی پخش کنید. کودکان طلایی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: