کد خبر: ۲۰۹۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 22
كلسيم اساس استخوان‌ها را تشكيل مي‌دهد. بزرگسالان تا 50 سالگي به 1000 ميلي‌گرم كلسيم در روز نياز دارند. با ورود به دهه 50، نياز زنان به 1200 ميلي‌گرم كلسيم در روز افزايش مي‌يابد و مردان نيز پس از هفتاد سالگي بايد مصرفشان را به اين مقدار برسانند
شفاآنلاین>سلامت> استخوان‌ها در طول جواني قوي هستند اما با ورود به دهه ۳۰ زندگي به آرامي از تراكم آنها كاسته شده و شروع به تحليل رفتن مي‌كنند.

به گزارش شفاآنلاین، اين فرايند پس از يائسگي در زنان شتاب مي‌گيرد اما روش‌هايي براي جلوگيري از اين فرايند وجود دارد. يكي از بهترين خط دفاعي ما مصرف غذاهاي مناسب است كه استخوان‌ها را تقويت كرده و تراكم استخواني را در هر سني افزايش دهد.

مكمل‌هاي كلسيم

مکمل‌ها هميشه بهترين راه تامين مواد مغذي (Nutrients)غذاها هستند اما اگر نمي‌توانيد مقدار كافي كلسيم را از غذا دريافت كنيد مكمل‌ها مي‌توانند اين كمبود را برايتان جبران كنند. اگر كلسيم كافي از غذا دريافت مي‌كنيد، مصرف كلسيم بيشتر به‌صورت قرص به استخوان‌هاي شما كمكي نكرده و عوارض زيادي مانند سنگ كليه برايتان در پي دارد.

شير

كلسيم اساس استخوان‌ها را تشكيل مي‌دهد. بزرگسالان تا 50 سالگي به 1000 ميلي‌گرم كلسيم در روز نياز دارند. با ورود به دهه 50، نياز زنان به 1200 ميلي‌گرم كلسيم در روز افزايش مي‌يابد و مردان نيز پس از هفتاد سالگي بايد مصرفشان را به اين مقدار برسانند. از جمله غني‌ترين و بهترين منابع كلسيم(Calcium) شير است. يك ليوان شير(250 ميلي ليتر) خواه چربي گرفته باشد، خواه كم چرب يا كامل 300 ميلي‌گرم كلسيم دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: