کد خبر: ۲۰۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 21
بیماری ام اس ناشی از بیماری‌های مغز و اعصاب، فشارهای محیط‌های کاری، زندگی و اجتماعی بوده یا می‌تواند ارثی باشد و در تمام جهان نیز شیوع دارد و ایران نیز از این امر مستثنی نیست
شفاآنلاین>سلامت> عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با تاکیدبراینکه داروهای بیماری ام‌اس در داخل تولید می‌شود از مسئولان خواست برای تامین هزینه درمان ماهانه ۲ میلیون تومان هر بیمار مبتلا به ام اس از آنها حمایت کنند.

به گزارش شفاآنلاین، محمدحسین قربانی، در مورد انتشار خبری از سوی وزیر بهداشت مبنی بر اینکه بیش از هفتاد هزار نفر در کشور مبتلا به ام اس هستند و این آمار همچنان رو به رشد است در بیان علل ابتلا به این بیماری، گفت: بیماری ام اس ناشی از بیماری‌های مغز و اعصاب، فشارهای محیط‌های کاری، زندگی و اجتماعی بوده یا می‌تواند ارثی باشد و در تمام جهان نیز شیوع دارد و ایران نیز از این امر مستثنی نیست.

ام اس هزینه سنگین درمانی را به خانواده این بیماران تحمیل می‌کند  

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی، در مورد بخش دیگری از این خبر که به هزینه‌های درمان ماهانه بیش از دو میلیون تومان برای هر بیمار مبتلا به ام اس اشاره می‌کند، ادامه داد: درمان بیماری ام اس از هزینه بالایی برخوردار است، ضمن اینکه اقدامات درمانی برای این بیماران استمرار هم دارد و باید داروهای خود را تا پایان عمر مصرف کنند که این امر هزینه‌های سنگینی را به خانواده این بیماران تحمیل می‌کند.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون تعدادی از خانواده بیماران مبتلا به ام اس ناچار هستند که با فروش فرش زیر پای خود هزینه درمان را فراهم کنند یا حتی قادر به ادامه مراحل درمانی نیستند، بنابراین این امر می‌طلبد تا مسئولان به طور ویژه از این بیماران حمایت کنند.

تحریم‌ها در تامین داروهای ام اس مشکلی ایجاد نمی‌کند

قربانی تصریح کرد: پیش از این در پی اجرای طرح تحول سلامت از این بیماران در قالب بیماری‌های خاص حمایت می‌شد، اما در شرایط کنونی که کشور با مشکلات اقتصادی جدی مواجه شده است، خانواده این بیماران(patients) برای تامین هزینه‌های درمان به ویژه برای تهیه داروهای آنها با مشکل مواجه شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: البته جای امیدواری دارد که قاطبه این داروها در داخل کشور تولید می‌شود، ولی بسته حمایت از این بیماران باید به طور صددرصد مورد توجه قرار بگیرد تا با مشکلی در روند درمان خود مواجه نشوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان(Treatment) مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این پرسش که پیش از این گفته شده بود داروهای بیماری ام اس وارداتی بوده و تامین آنها به دلیل تحریم‌ها با مشکل مواجه شده است، تاکید کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز و مشکلاتی که در مسیر تامین مواد اولیه برای تولیدکنندگان دارو ایجاد شده، این نگرانی ایجادشده بود، اما قطعا هیچ مشکلی در زمینه تولید داروی بیماری ام اس وجود نخواهد داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: