کد خبر: ۲۰۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 20
لازم نیست برای هر درد کوچک و بزرگ به سراغ پزشک بروید. میوه ها و سبزیجات بسیاری وجود دارند که درمان بسیاری از دردهای سخت و یا پیش پا افتاده موثر هستند
شفاآنلاین>سلامت> سیب زمینی یک گیاه پر خاصیت و ارزان قیمت که درمان بسیاری از بیماری ها را به راحتی انجام می دهد و برای زیبایی پوست و مو بسیار پر خاصیت است.

به گزارش شفاآنلاین، لازم نیست برای هر درد کوچک و بزرگ به سراغ پزشک بروید. میوه ها و سبزیجات بسیاری وجود دارند که درمان بسیاری از دردهای سخت و یا پیش پا افتاده موثر هستند. فقط کافیست آنها را خوب بشناسید تا بتوانید حتی از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنید. از جمله این درمان ها، درمان با خواص آب سیب زمینی است!

آب سیب زمینی به اندازه سرکه سیب می تواند برای سلامتی بدن شما مفید باشد چون خواص آب سیب زمینی دست کمی از سرکه سیب ندارد. با نوشیدن روزانه یک لیوان آب سیب زمینی به از بین بردن چین و چروک پوست، کاهش کلسترول، بهبود کمر درد و…. برسید. شاید تهیه آب سیب زمینی به صورت  آماده و در فروشگاهها  کمی سخت و غیر ممکن باشد ولی شما می توانید به راحتی این کار را در منزل  انجام دهید و البته یک هویج یا یک سیب سرخ یا کمی عسل می تواند مزه آن بهتر کند.

 افزایش سیستم ایمنی بدن

از خواص آب سیب زمینی این است که آب سیب زمینی شامل بیشتر ویتامینها است که می تواند سیستم ایمنی(Safety system) بدن را بالا ببرد و در برابر عفونت ها و انواع سرماخوردگی های فصل زمستان بدن شما را بیمه کند.

خواص آب سیب زمینی برای مو

خواص آب سیب زمینی برای مو بسیار زیاد است. بهترین ماسک مو آب سیب زمینی است. این ماسک ارزان قیمت می تواند برای موهای آسیب دیده بسیار کار آمد باشد. آب سیب زمینی همراه با سفیده تخم مرغ  یکی از ماسکهای بسیار موثر در ضخامت و رشد مو می باشد.

از دیگر خواص آب سیب زمینی برای پوست، ترمیم پوست های آفتاب سوخته می باشد. می توانید با نوشیدن یک لیوان آب سیب زمینی یا استفاده از آن به عنوان تونر بر روی محل آفتاب سوختگی، تا حد زیادی التهابات پوستی را بهبود ببخشید.

تسکین دردهای آرتریت

کسانی که مبتلا به دردهای استخوانی و آرتریت در هر قسمت بدن هستند، با استفاده از خواص آب سیب زمینی تا حد قابل توجهی این دردها را می توانند تسکین دهند. انواع درد های کمر، آرتریت های نقاط مختلف بدن، دردهای مفاصل همگی به کمک این نوشیدنی آرام و به مرور زمان کاملا درمان (Treatment)می شوند.

سلامت قلب

یکی از همه ما از دردهای قفسه سینه بسیار وحشت داریم و این درد سبب می شود که به پزشک مراجعه کنیم. غافل از اینکه آب سیب زمینی می تواند درمان کننده بسیاری از بیماری های قلبی باشد و از انسداد عروق و حملات قلبی جلوگیری کند.

بهترین زیبا کننده صورت

به جای اینکه برای کرم های ضد چروک و زیبایی هزینه های گزاف پرداخت کنید با استفاده از آب سیب زمینی علاوه بر حفظ رطوبت صورت خود، چین و چروک ها را هم از بین ببرید. حلقه های سیاه زیر چشم، پف پلکها، مات و تیره بودن پوست صورت را هم با نوشیدن آب سیب زمینی از بین خواهید برد.

بهبود زخمها

کسانی که از بیماری های گوارشی رنج می برند، مانند ورم معده و روده که دردهای کولیک و زخم های عمیق به همراه دارد آب سیب زمینی به دلیل خواص ضد اسیدی که  دارد، یکی از بهترین درمان ها محسوب می شود. همچنین در هضم صحیح غذا در دستگاه گوارش نیز بسیار کمک کننده است. اسهال، یبوست و سوءهاضمه را هم یکی دیگر از فواید این آبمیوه شگفت انگیز است!

کاهش کلسترول

سیب زمینی مخصوصا آب سیب زمینی سطح کلسترول خون را پایین می آورد. در سیب زمینی مواد مغذی بسیاری از جمله ویتامین ها، پتاسیم، کلسیم، آهن و … وجود داردکه به عنوان یک رژیم غذایی مناسب جهت افراد مبتلا به کلسترول بالا است. همچنین تیامین موجود در سیب زمینی اثرات بی حالی و کسالت را از بدن گرفته و انرژی بیشتری به شما می دهد. با این تفاسیر فقط آب یک یا دو عدد سیب زمینی را در آبمیوه گیری منزل تهیه کنید و روزانه یک لیوان بنوشید تا از بیماری های زیادی دور بمانید و هزینه های سنگین درمانی را پرداخت نکنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: