کد خبر: ۲۰۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 18
بیشترین حجم اهدای خون را در طول سال در ایام محرم شاهد هستیم که به دلیل عشق مردم به اباعبدالله‌الحسین و فرهنگ‌سازی خوبی که در زمینه اهدای خون شده است، به شمار می‌رود
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور با اشاره به عمر کوتاه برخی از فرآورده‌های خونی گفت: به دلیل این مسئله هموطنان می توانند نذر خون خود را به ماه‌های غیر از محرم نیز موکول کنند.

به گزارش شفا آنلاین:علی‌اکبر پورفتح‌الله مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور در ارتباط با اجرای برنامه نذر خون توسط این سازمان در ایام محرم اظهار داشت: بیشترین حجم اهدای خون <Blood>را در طول سال در ایام محرم شاهد هستیم که به دلیل عشق مردم به اباعبدالله‌الحسین و فرهنگ‌سازی خوبی که در زمینه اهدای خون شده است، به شمار می‌رود.

وی از فعالیت تمام مراکز انتقال خون در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت:‌از آنجا که بخشی از فرآورده‌های خونی طول عمر کوتاه دارند و مدیریت کردن و حجم بالای این مشتاقان اهدای خون امکانپذیر نیست سازمان انتقال خون برنامه اهدای خون را ساماندهی کرد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور بیان داشت: افرادی که نذر خون انجام می‌دهند می‌توانند اهدای خون خود را به روزها یا ماه‌های دیگر سال که کمبود اهدای خون داریم، موکول کنند که این مسئله به ویژه در فصل زمستان بیشتر محسوس است.

پورفتح‌الله گفت: امروزه فرآیند انتقال خون تغییر کرده و به دلیل تولید داروهای مشتق از پلاسما و استفاده از پلاکت اهداکنندگان برای بیماران<patients> این دو موضوع مدنظر قرار دارد و در واقع تمام مراکز اهدای خون در سراسر کشور قابلیت دریافت پلاکت و در مراکز جامع قابلیت دریافت پلاسما وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای نذر خون سبب می‌شود که افراد به تدریج در طول سال خون اهدا کرده و به جمع اهداکنندگان مستمر بپیوندند که این موضوع نتایج مؤثری دارد.فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: