کد خبر: ۲۰۸۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 17
گل گاو زبان از قديم الايام براي آرامش اعصاب استفاده مي شده و اين آرامش، موجب تنظيم ضربان قلب مي شود. گل گاوزبان علفي پرطرفدار است که هم براي بيماري‌ هاي مغزي و هم براي بيماري‌هاي قلبي معجزه مي کند
شفا آنلاین>سلامت> تپش قلب را هر فردي در شرايط خاصي از زندگي تجربه کرده است، اما در بعضي از افراد، به يک مشکل هميشگي تبديل شده است.

به گزارش شفا آنلاین:قلب به صورت عادي بين 60 تا 100 بار در دقيقه مي زند. اگر ضربان قلب به کمتر از 60 يا بيشتر از 100 برسد، به آن تپش قلب مي گويند. گياهان دارويي بسياري وجود دارند که مي توان به کمک آنها تپش قلب را کنترل کرد. در ادامه با اين گياهان دارويي آشنا مي شويم.

گل گاوزبان

گل گاو زبان از قديم الايام براي آرامش اعصاب استفاده مي شده و اين آرامش، موجب تنظيم ضربان قلب مي شود. گل گاوزبان علفي پرطرفدار است که هم براي بيماري‌ هاي مغزي و هم براي بيماري‌هاي قلبي معجزه مي کند.

گل گاو زبان ايراني يکي از معروف‌ترين گياهان جهان است. از فوايد اين گياه مي توان به شادي‌آوري، رقيق‌کنندگي خون، تقويت قلب، درمان اضطراب و دلهره، درمان افسردگي و در نهايت کاهش فشارخون و تپش قلب اشاره کرد.

به ليمو

به‌ ليمو براي سلامتي انسان فوايد زيادي دارد. از خواص به ليمو مي توان به خاصيت آرام‌ بخشي، ضد تشنج بودن، ادرارآور بودن، درمان سرگيجه و تپش قلب اشاره کرد.

اسطوخودوس

اسطوخودوسيکي از داروهاي گياهي است که به درمان گياهي تپش قلب کمک مي کند. قسمت مورد استفاده گياه اسطوخودوس، گل‌ها و سرشاخه‌هاي گلدار آن است. اسطوخودوس بوي خوبي دارد. ولي طعم آن کمي تلخ است. طبع اين گياه، گرم و خشک است و به درمان تپش قلب<heart beat> کمک مي کند.

کندر

کندري که در عطاري ها وجود دارد، صمغ گياه کندر است که مزه‌اي گس و تلخ دارد. جالب است بدانيد که از کندر به سه صورت خوراکي، موضعي و بخور استفاده مي شود. متخصصان طب سنتي اعلام کرده اند که مصرف کندر به درمان تپش قلب و تنظيم ضربان قلب کمک مي کند. همچنين کندر براي باهوش شدن مفيد است و به مادران باردار توصيه مي شود با مشورت پزشک در دوران بارداري آن را بجوند.

بهارنارنج

بهارنارنج استرس و اضطراب را کاهش مي دهد و در درمان تپش قلب تأثيرگذار است. همچنين براي درمان کم‌ خوني يا بي خوابي<insomnia> مي توانيد از آن بنوشيد.

بادرنجبويه

بادرنجبويه براي سلامتي ما فوايد زيادي دارد و در کنار آن، به تقويت قلب و انبساط روح کمک مي کند.

بادرنجبويه يک داروي ضد افسردگي است و مثل يک داروي مسکن روي دستگاه عصبي مرکزي تأثير مي گذارد و آرام‌بخش است.

از بادرنجبويه به روش هاي مختلف مثل اسانس، عصاره روغني، روغن، پماد، کمپرس و دم‌کرده استفاده مي‌ شود. طبيعت آن هم گرم و خشک است.نصف جهان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: