کد خبر: ۲۰۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 17
در اجرای این طرح تلاش داریم از توان انجمن‌های علمی استفاده کنیم به‌طوری که سامانه‌ای تحت عنوان سامانه تأییدیه خدمت از مهرماه راه‌اندازی می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> مدیرعامل بیمه سلامت اعلام کرد: به‌منظور کنترل هزینه‌های درمانی غیرضرور و ارائه خدمات مناسب به بیمه شدگان سقف خدمات بیمه سلامت از مهر ماه امسال اجرایی می‌شود به‌طوری که اگر بیماری بیش از تعداد سقف معین خدمت بخواهد باید پزشک معتمد سازمان آن خدمت را برای بیمار تأیید کند.

به‌گزارش شفاآنلاین، طاهر موهبتی گفت: در اجرای این طرح تلاش داریم از توان انجمن‌های علمی استفاده کنیم به‌طوری که سامانه‌ای تحت عنوان سامانه تأییدیه خدمت از مهرماه راه‌اندازی می‌شود و با راه‌اندازی آن اگر فردی به خدماتی بیش از آنچه در گاید لاین‌ها اشاره شده، نیاز داشته باشد، باید به تأیید یک پزشک(Doctor) معتمد سازمان برسد. برای این موضوع به سراغ انجمن‌های علمی رفتیم تا به ما کمک کند. باید توجه کرد این اقدام هم نیاز به تغییر رفتار دارد و انجمن‌ها می‌توانند به ما کمک کنند.

وی افزود: پیش‌بینی ما این بود که در سال ۹۷ بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و کسری داشته باشیم، ولی با اینکه در سال ۹۶ اوراقی چاپ نشد و هزینه‌ها افزایش یافت، اما روند رشد کسری‌ها، کاهش یافت و سال ۹۷ را با ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته بستیم.

مدیرعامل سازمان بیمه(Insurance) سلامت گفت: البته این اقدام به این معنی است که هزینه‌هایمان کمتر شده است، اما کماکان کسری داریم. موهبتی گفت: در موضوع رفع همپوشانی توانستیم علاوه بر اینکه در حذف همپوشانی موفق باشیم از بروز همپوشانی جدید نیز جلوگیری کنیم. وی با بیان اینکه به طور نشان دار در سال ۹۶ بین ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ میلیارد تومان مدیریت منابع انجام دادیم، افزود: این در حالی است که به بیمه شده هم صدمه‌ای وارد نشد و ما تلاش کردیم که میزان صدمات به حداقل برسد، بر این اساس امروز یکی از اولویت‌های دانشگاه‌ها، مدیریت هزینه است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در بخش الکترونیکی شدن خدمات، سامانه پردازش الکترونیک اسناد در مدت یک ماه و نیم آینده در اصفهان نهایی می‌شود و به فراخور استقبال استان‌ها، آن را گسترش می‌دهیم. در این زمینه مشوق‌هایی را هم گذاشته و اعلام کرده‌ایم که هر دیتایی که به‌صورت الکترونیک ارائه کنند، ۹۰ درصدش را در همان زمان پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: اقدام دیگرمان استفاده از توان انجمن‌های علمی است به طوری که سامانه‌ای تحت عنوان سامانه «تأییدیه خدمت» از مهر راه‌اندازی می‌شود و با دایر شدن آن، اگر فردی به خدماتی بیش از آنچه در دستورالعمل‌ها (گایدلاین‌ها) اشاره شده، نیاز داشته باشد، باید به تأیید یک پزشک معتمد سازمان برسد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: