کد خبر: ۲۰۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 16
سازمان‌های بیمه‌گر برای پرداخت مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تأخیراتی دارند و سازمان بیمه سلامت و تأمین اجتماعی طی سال‌جاری اقدام‌های مناسبی برای پرداخت مطالبات دانشگاه‌ها انجام داده‌اند
شفاآنلاین>سلامت> معاون کل وزارت بهداشت گفت: سازمان تأمین اجتماعی تا مهر ماه امسال چهار هزار میلیارد تومان از مجموع مطالبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را پرداخت می‌کند.

به‌گزارش شفاآنلاین، دکترایرج حریرچی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه بهداشتی و درمانی در سبزوار گفت: سازمان‌های بیمه‌گر برای پرداخت مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تأخیراتی دارند و سازمان بیمه(Insurance) سلامت و تأمین اجتماعی طی سال‌جاری اقدام‌های مناسبی برای پرداخت مطالبات دانشگاه‌ها انجام داده‌اند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص کنترل و پیشگیری از مصرف دخانیات در کشور، گفت: طی چند سال اخیر وزارت بهداشت برنامه‌های ویژه‌ای نسبت به دیگر کشورها در حوزه کنترل مصرف دخانیات در کشور داشته و حتی به گونه‌ای مصرف دخانیات در کشور کاهشی جزئی داشته است. حریرچی همچنین گفت: وضع مالیات بر خرده‌فروشی دخانیات، مهم‌ترین اقدام برای کاهش مصرف دخانیات در کشور است که تجربه موفق در سطح بین‌المللی دارد.

 سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تاکنون مجلس شورای اسلامی مصوبات خوبی همسو با وزارت بهداشت در خصوص وضع مالیات بر دخانیات و کنترل مصرف دخانیات در کشور داشته است.

او در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید ۲ هزار خانه بهداشت در مناطق روستایی کشور ساخته شده، افزود: همچنین در 5 سال گذشته ۲۷۰ مرکز بهداشتی، درمانی روستایی به بهره‌برداری رسیده است. پوشش پزشکان در روستاها از ۴ هزار و ۵۰۰ پزشک(Doctor) به ۶ هزار و ۶۰۰ پزشک رسیده تا هر روستایی با فاصله مناسب، دسترسی به خدمات عمومی و تخصصی داشته باشد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: