کد خبر: ۲۰۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 14
آب مروارید از نظر علمي ايجاد هرنوع کدورت در عدسي چشم است و به صورت طبيعي در داخل چشم انسان در پشت عنبيه عدسي شفافي قرار دارد که به متمرکز کردن شعاع‌هاي نوراني بر روي شبکيه کمک مي‌کند
شفاآنلاین> سلامت>  يک چشم‌پزشک با اشاره به علايم ابتلا به آب مرواريد گفت: ديابت، ضربه به چشم، مصرف برخي داروها و کهولت سن از دلايل عمده بروز اين بيماري است.

به گزارش شفاآنلاین: جواد هاشميان در ارتباط با بيماري آب مرواريد<Cataracts> اظهار کرد: اين بيماري از نظر علمي ايجاد هرنوع کدورت در عدسي چشم است و به صورت طبيعي در داخل چشم انسان در پشت عنبيه عدسي شفافي قرار دارد که به متمرکز کردن شعاع‌هاي نوراني بر روي شبکيه کمک مي‌کند.

هاشميان افزود: آب مرواريد به‌صورت مادرزادي يا در اثر ضربه، مصرف بعضي از داروها و سموم، در معرض تشعشعات قرار گرفتن، ابتلا به بيماري ديابت و مهمتر از همه به علت تغييرات سني رخ مي‌دهد. 

اين چشم پزشک با بيان اينکه آب مرواريد سني شايع‌ترين نوع آب مرواريد است، عنوان کرد: ايجاد کدورت<Opacity> در عدسي چشم را شايد بتوان به يخ زدگي شيشه پنجره در زمستان شبيه کرد، فقط با اين تفاوت که پس از ذوب شدن يخ، شيشه دو مرتبه شفاف مي‌شود، اما براي رفع کدورت از عدسي به‌جز خارج کردن و جانشين کردن آن با يک نوع مصنوعي، راه ديگري تاکنون شناخته نشده است. 

وي افزود: به هنگام ايجاد کدورت در عدسي<The lensThe>، به‌علت ايجاد مانع بر سر راه عبور نور به‌داخل چشم، بينايي مختل مي شود که تاري آرام و تدريجي ديد طي مدت چندين ماه و يا سال در يک يا هر دو چشم، تاري ديد در شرايط نوري کم مخصوصاً در غروب، دو بيني در يک چشم و يا سايه دار ديدن، تغييرات مکرر نمره عينک از جمله علايم اين بيماري است. نصف جهان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: