کد خبر: ۲۰۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 14
کارشناسان به تازگی نوعی ایمپلنت به شکل گلوله تفنگ از جنس تیتانیوم به نام طراحی کرده‌اند که می‌تواند مشکل کمر درد را در بسیاری افراد برطرف کند
شفا آنلاین>سلامت>مشکل کمردرد می‌تواند سبب از کار افتادگی و بروز نوعی معلولیت در افراد شود که با ابداعی جدید در دنیای پزشکی این بیماری در بسیاری از افراد برطرف می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:کارشناسان به تازگی نوعی ایمپلنت به شکل گلوله تفنگ از جنس تیتانیوم به نام (Minteman) طراحی کرده‌اند که می‌تواند مشکل کمر درد را در بسیاری افراد برطرف کند.

این شیوه درمانی اکنون به شیوه تجربی در برخی بیمارستان‌ها در کشور انگلستان بر روی بیماران در حال انجام است. ایمپلنت به پایین ستون مهره‌ها متصل می‌شود و سبب حمایت از قفرات و کاهش فشار بر روی اعصاب <Nerves>می‌شود.


ایمپلنت درمانی سایز بسیار کمی دارد و نصب آن به شکل سرپایی انجام می‌گیرد و بیمار در همان روز می‌تواند از بیمارستان مرخص شود.

اجرای آن به شکلی است که تنها برشی کوچک درکنار ستون مهره‌ها ایجاد و ایمپلنت در آنجا نصب می‌شود، کارشناسان اعلام کرده‌اند این روش کارایی بسیار بیشتری به نسبت روش جراحی تهاجمی ستون مهره‌ها دارد که افزون بر ریسک در حین جراحی، نیاز به مراقبت فراوان پس از عمل و ناتوانی بیمار از حرکت برای مدت‌ها دارد.

باریک شدن کانال نخاعی و علل بروز آن در بدن

این دستگاه برای درمان وضعیتی به نام باریک شدن کانال نخاعی به کار می‌رود، در اثر این بیماری یک یا چند مهره کمر آسیب می‌بینند که درنتیجه آن فشار زیادی به اعصاب موجود در ستون مهره‌ها وارد می‌شود و فرد دچار احساس درد شدید در کمر و حتی پا‌های خود می‌شود.

از جمله علت‌های بروز این مشکل، استئوآرتریت (آرتروز)، ابتلا به دیسک کمر، رشد تومور درمحل ستون مهره‌ها و شکستگی‌های نخاعی است.

آمار‌ها نشان می‌دهند حدود ۹۵ درصد از افراد بالای ۵۰ سال دچار کمردرد هستند که از این تعداد ده درصد دچار کمردرد بسیار شدید هستند که در بسیاری موارد راهکار درمانی جراحی است.

درمان متعارف کمر درد شامل فیزیوتراپی برای رفع فشار وارده بر کمر، استخوان و بافت‌هایی که برروی اعصاب وجود دارند، جراحی نیز یکی دیگر از راهکار‌های درمانی است، اما این شیوه‌های درمانی همیشگی نیستند و احتمال بازگشت بیماری وجود دارد.



ایمپلنت درمانی به تدریج سبب بسته شدن شکاف موجود در ستون مهره‌ها و برطرف کردن درد مهره‌های کمر<spine's bone> می‌شود.

این شیوه درمانی تا کنون بر روی ۲۰ بیمار انگلیسی و ۹۵۰ بیمار در سراسر جهان انجام شده است.

کارشناسان اعلام کرده‌اند کمردرد یکی از دلایل اصلی ناتوانی و معلولیت در جهان است. از هر ۱۰ زن و مرد یک نفر دچار کمردرد هستند که تعداد بیشتری را بانوان تشکیل می‌دهند؛ کمردرد سبب از دست دادن کار و افت کیفیت زندگی در افراد در جامعه‌های مختلف می‌شود.Dailymail

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: