کد خبر: ۲۰۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 13
منظور از سازگاری مجموعه ای از رفتار ها واکنش های عاطفی و شناخت هایی است که مطلوب سالم و انطباقی تلقی می شود و ناسازگاری یا آسیب روانی به آن دسته از اعمال و افکاری اشاره دارد که نامطلوب نا سالم و ناموثر است
شفا آنلاین>اجتماعی>روانشناسی>یروانشناس بالینی گفت: با تحقیق و بررسی روی افراد سالم و سازگار مشخص شده است که این افراد مهار هوشیار و آگاهانه دزندگی را در اختیار دارند.

به گزارش شفا آنلاین:سحا زمزم  روانشناس بالینی  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  گفت: منظور از سازگاری  مجموعه ای از رفتار ها  واکنش های عاطفی و  شناخت هایی است  که مطلوب سالم  و انطباقی تلقی می شود و ناسازگاری  یا آسیب روانی  به آن دسته از اعمال  و افکاری اشاره دارد  که نامطلوب  نا سالم و ناموثر است.

وی ادامه داد: آسیب های روانی  قابل درمان است  و عدم درمان<Treatment> آن ها به خاطر باورهای غلطی است که در مورد ان ها داریم هرچه بیشتر در مورد سلامت  روان سالم آگاهی داشته باشیم  سعی ما بر انطباق  با رفتارهای  سالم بیشتر خواهد شد و احساس  رضایت بیشتری در جامعه  و در ارتباط با سایر افراد داشته باشیم.

زمزم گفت:  متخصصان  روان با تحقیق  بر روی افراد سالم  و سازگار  به این نتیجه رسیدند که افراد سالم به طور  کلی در  چند ویژگی مشابه هستند آن ها  مهار هوشیار  و آگاهانه  زندگی را در اختیار دارند  و خودشان را با تمایمی نقاط ضعف  و قدرت خود پذیرفتند  و خودشان و جهان را  دوست دارند و علاوه بر  پرهیز از پریشانی و رویدادهای درد ساز انگیزه های مثبتی دارند.

وی گفت: آن ها هر لحظه  از زندگی قادرند خودشان را تغییر بدهند و در مقابل  دیگران بردبار هستند و می توانند با دیگران روابط صمیمانه برقرار کنند .

 یک روانشناس بالینی گفت:  سلامت روان  یک رژیم درمانی  مربوط به خود دارد  و با کنترل  بسیاری از رفتارها  ناهنجارهای  می توانیم سلامت روانی  را به دست بیاوریم.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: