کد خبر: ۲۰۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 13
احتمال اینکه زنانی که در طول دوران بارداری مبتلا به آرتروز روماتوئید هستند، زودهنگام وضع حمل کند و نوزاد آنها وزن کمی داشته باشد نسبت به سایر افراد به مراتب بیشتر است
شفا آنلاین>سلامت>آرتروز روماتوئید به عنوان یک بیماری التهابی مزمن شناخته شده است که بر مفاصل فرد مبتلا تاثیر می‌گذارد و معمولا در میان افراد مسن و کهنسال شیوع دارد. با این حال این بیماری ممکن است در افراد میانسال، نوجوانان و حتی کودکان هم دیده شود و به طور معمول زنان بیش از مردان در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند. اگرچه عوارض حرکتی این بیماری تا امروز مشخص شده بود، پژوهشگران به تازگی مشکلات دیگری را در ارتباط با این بیماری مطرح کرده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین:محققان تایوانی به تازگی اعلام کردند احتمال اینکه زنانی که در طول دوران بارداری مبتلا به آرتروز روماتوئید <Rheumatoid arthritis>هستند، زودهنگام وضع حمل کند و نوزاد آنها وزن کمی داشته باشد نسبت به سایر افراد به مراتب بیشتر است.

نتایج مطالعات انجام شده در این زمینه که از روی سوابق پزشکی نزدیک به ۸۵۰ زن مبتلا به آرتروز در اولین دوره بارداری آنها انجام شده، ضمن تایید این مطلب نشان می‌دهد که تنها عارضه مربوط آرتروز روماتوئید مادران باردار همین زایمان زودهنگام است و تحقیقات صورت گرفته تا کنون عارضه دیگری را در مورد مادران مبتلا و فرزندان آنها نشان نداده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: