کد خبر: ۲۰۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 12
آمار مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی رو به افزایش است و این بیماری‌ها به‌عنوان نخستین علت مرگ و میر مطرح هستند
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: هزینه‌ای که سالیانه بار تصادفات بر استان خوزستان تحمیل می‌کند 40 میلیارد تومان است در حالی که می‌توانستیم با این مبلغ بیمارستان‌های زیادی احداث و یا تجهیزات زیادی تهیه کنیم.

به گزارش شفا آنلاین: دکتر «خجسته حسینی‌نژاد» در نشست خبری پیام‌رسان سلامت که امروز (21 شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: در سازمان جهانی بهداشت شاخص‌هایی با عنوان شاخص عدالت در سلامت جامعه بیان شده است. رسیدن به جاده سالم جزو شاخص‌های عدالت در سلامت در نظر گرفته شده است. قاعدتاً دسترسی مردم به جاده سالم یکی از ارکان کلیدی برای کاهش موارد مرگ و میر ناشی از حوادث است.

وی افزود: با توجه به این‌که جاده‌ها سالم نیستند و حوادث غیرمترقبه‌ای را ایجاد می‌کنند، رسالت دانشگاه علوم پزشکی در کاهش آمار مرگ<Death>و میر کمک‌کننده است.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: خوزستان جزو استان‌های حادثه‌خیز است. استان خوزستان مسیر تردد استان‌های همجوار است. همچنین  آمار مراجعین در اربعین حسینی و زائرین راهیان نور در استان خوزستان در آمار حوادث تأثیرگذار بوده است.

حسینی‌نژاد با تأکید بر ضرورت کمک نهادهایی غیر از دانشگاه جهت کاهش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات خاطرنشان کرد: زمانی بیمار به دست ما می‌رسد که حادثه‌دیده است و باید میزان حوادث کاهش یابند.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: هزینه‌ای که سالیانه بار تصادفات بر استان خوزستان تحمیل می‌کند 40 میلیارد تومان است در حالی که می‌توانستیم با این مبلغ بیمارستان‌های زیادی احداث و یا تجهیزات زیادی تهیه کنیم.

وی با اشاره به بیماری‌های قلبی و عروقی تصریح کرد: آمار مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی رو به افزایش است و این بیماری‌ها به‌عنوان نخستین علت مرگ و میر مطرح هستند و می‌توانیم بگوئیم یک‌سوم علت مرگ و میرها را بیماری‌های قلبی<Heart disease> و عروقی تشکیل می‌دهند. هم‌چنین یکی از علل ناتوانی در سنین بالا بیماری‌های قلبی و عروقی است.

وی افزود:‌ با توجه به این موارد در سال 2007 و 2011 اغلب کشورهای دنیا درمان سکته‌های قلبی را جزو برنامه‌های ملی ثبت کردند.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، تغییر سبک زندگی را عامل افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی دانست و گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار دیر علائم خود را نشان می‌دهند و برای کاهش این بیماری‌ها باید عوامل خطرسنجی مشخص شود.

حسینی‌نژاد ادامه داد: متأسفانه سبک زندگی ما روز به روز در حال تغییر است و کم تحرک شده‌ایم. همچنین مصرف فست‌فود زیاد شده و آمار فشارخون و دیابت در حال افزایش است.

وی ادامه داد: بیماران دیالیزی خوزستان مانند استان‌های دیگر در حال افزایش است و علت افزایش این بیماری به دیابت و فشارخون بالا برمی‌گردد که همه این موارد به تغییر سبک زندگی مربوط می‌شود. 

حسینی‌نژاد یادآور شد: یکی از عوارض تغییر سبک زندگی افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی است. سالانه 17.1 میلیون نفر در دنیا به آمار بیماری‌های قلبی و عروقی افزوده می‌شود که این موضوع اهمیت اطلاع‌رسانی راه‌های خطرسنجی و پیشگیری را بیشتر می‌کند.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: