کد خبر: ۲۰۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 11
ماهی از جمله آبزیان بسیار ارزشمند ا ست که از بعد تغذیه‌ای اگر مقایسه‌ای بین افرادی که یک یا دو وعده غذایی در هفته از ماهی‌ها استفاده می‌کنند و افرادی که از این ماده غذایی استفاده نمی‌کنند انجام شود مشاهده می‌کنیم که نتایج حیرت‌آوری به دست خواهد آمد
شفاآنلاین>سلامت> متخصص تغذیه گفت: افرادی که هفته‌ای دو وعده مصرف ماهی را در سبد غذایی خود قرار داده‌‌اند تا 50 درصد در قبال حملات قلبی و مغزی مصونیت پیدا می‌کنند.

به گزارش شفاآنلاین، سیدضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه و رژیم درمانی، درباره خواص مصرف ماهی، اظهار داشت: ماهی از جمله آبزیان بسیار ارزشمند ا ست که از بعد تغذیه‌ای اگر مقایسه‌ای بین افرادی که یک یا دو وعده غذایی در هفته از ماهی‌ها استفاده می‌کنند و افرادی که از این ماده غذایی استفاده نمی‌کنند انجام شود مشاهده می‌کنیم که نتایج حیرت‌آوری به دست خواهد آمد.

وی افزود: افرادی که هفته‌ای دو وعده مصرف ماهی را در سبد غذایی خود قرار داده‌‌اند تا 50 درصد در قبال حملات قلبی و مغزی مصونیت پیدا می‌کنند.

این متخصص(Expert) تغذیه تصریح کرد: ماهی‌ها از چربی امگای 3 برخوردار هستند که مصرف آنها می‌تواند نیازهای سلول‌های بدن به مغزها و اسیدهای چرب را تأمین کند.

مظهری با بیان اینکه به دلیل دور بودن بسیاری از شهرها از محل صید ماهی‌ها فرهنگ مصرف ماهی در خانواده‌های ایرانی رواج نیافته است، توضیح داد: باید توجه داشته باشیم که تمام ماهی‌ها از خواص غذایی برخوردار هستند و با مصرف آنها می‌توان کلسیم، امگا 3 و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تأمین کرد.

وی گفت: توصیه می‌شود ماهی‌ها از محل‌هایی که به صورت بهداشتی پرورش داده شده‌اند خریداری شود. همچنین نباید از یاد ببریم که مصرف(Consumption) ماهی در برطرف کردن کم‌خونی افراد نیز بسیار مؤثر خواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: