کد خبر: ۲۰۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 11
سل مقاوم به دارو نمونه‌ای از این بیماری هاست که به اعتقاد متخصصان درمان آن از درمان سرطان مشکل‌تر و در بعضی موارد حتی غیرممکن است، این در حالی است که در سال‌های ابتدایی کشف آنتی بیوتیک، بیماری سل براحتی قابل درمان بود
شفاآنلاین>سلامت> سال‌ها پیش آنتی بیوتیک به‌عنوان گلوله‌ای جادویی توانست  بسیاری از بیماری‌های عفونی را مهار کند. اما رفته‌رفته با افزایش مصرف آنتی بیوتیک‌ها و استفاده نادرست از این گلوله‌های جادویی، میکروارگانیسم‌های هوشمند توانستند نسبت به آنتی بیوتیک‌ها مقاومت پیدا کنند.

به‌گزارش شفاآنلاین،  این مقاومت تا جایی پیش‌رفت که امروزه درمان(Treatment) بیماری‌های عفونی در مبتلایان به مقاومت آنتی بیوتیکی به یک معضل تبدیل شده است. سل مقاوم به دارو نمونه‌ای از این بیماری هاست که به اعتقاد متخصصان درمان آن از درمان سرطان مشکل‌تر و در بعضی موارد حتی غیرممکن است، این در حالی است که در سال‌های ابتدایی کشف آنتی بیوتیک، بیماری سل براحتی قابل درمان بود.

دکتر عباسعلی ایمانی فولادی در حاشیه نوزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب شناسی ایران، مقاومت آنتی بیوتیکی را یکی از بزرگ‌ترین معضلات حوزه درمان عنوان می‌کند و می‌گوید: مصرف بی‌رویه و خودسرانه آنتی بیوتیک ها و همچنین رعایت نکردن زمانبندی درست مصرف این داروها مهم‌ترین دلیل ایجاد این معضل است.

دبیر اجرایی این کنگره  تأکید می‌کند: بستری بودن یک بیمار مقاوم به آنتی بیوتیک نه تنها هزینه بر است بلکه ممکن است بیمار(Patient) بهبود نیابد و جان خود را هم از دست بدهد. از این‌رو توصیه می‌کنم به هیچ وجه خودسرانه و بدون دستور پزشک از آنتی بیوتیکی استفاده نکنید. در صورت نیاز به استفاده از آنتی بیوتیک هم حتماً دارو را در ساعت معین استفاده کرده، دوره درمان را کامل کنید.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: