کد خبر: ۲۰۷۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 09
رمز و راز خنده مرموز مونالیزا ارتباط نزدیکی با بیماری کم کاری تیروئید دارد
شفا آنلاین>اجتماعی>به نوشته جک مالون روزنامه نگار The Times، دانشمندان آمریکایی در لبخند مرموز تابلو مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی ،متوجه کم کاری تیروئید صاحب تصویر شدند.

به گزارش شفا آنلاین: دکتر مندیپ مهرا از بیمارستان تخصصی زنان بریگهام با اشاره به کجی دهان مونالیزا،گردن باد کرده و رویش غیرطبیعی موها و همچنین رنگ بیش از حد زرد این چهره<The face> معروف نشان دهنده نوعی بیماری است.

او معتقد است رمز و راز خنده مرموز مونالیزا ارتباط نزدیکی با بیماری کم کاری تیروئید دارد. از طرفی هم اذعان کرد که نقاش ممکن است با روش اسفوماتو (روشی است در برجسته نمایی است که گویی اجسام در میان دود یا مه نشان داده می شوند)استفاده کرده باشد. همچنین در مقاله روزنامه تایمز نوشته صاجب این چهره دردناک ترین شرایط را داشته است.

در سال ۱۹۵۹ ،محققی اعلام کرد که مونالیزا در آن زمان باردار بوده در سال ۱۹۵۲ تشخیص دادند که او زن نبوده و این عکس مربوط به مردی است که خود را شبیه زنان<Women> درست کرده است.

در سال ۱۹۹۲ دندانپزشکی اشاره کرد که او فاقد دندان های جلو است.در سال ۲۰۱۰ نیز پزشکان به خاطر چربی در اطراف چشم به میزان بالای کلسترول او اشاره کردند. همچنین تشخیص فلج بل(در این حالت عضلات صورت به صورت ناگهانی و به طور موقت فلج می شوند) نیز داده شده است.

 علت لبخند محبوب مونالیزا ،امراض گوناگونی است که صاحب عکس دچار آن بوده است.نوداد


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
دوستان میدانستید در چشم مونالیزا ارقام و حروفی دیده میشود که نوشته لعوناردو داوینچی میشه دید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: