کد خبر: ۲۰۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 10
کشورهایی با جمعیت بالا از جمله چین، هند، ایالات متحده، روسیه و اندونزی دارای بیشترین میزان ابتلا به فشار خون بالا بین سایر کشورها هستند و بر اساس آمارها، بیش از سه و نیم میلیارد از جمعیت مردم جهان در آستانه فشار خون بالا قرار دارند و در حدود 870 میلیون انسان در سراسر جهان دارای بیماری فشار خون بالا هستند
 شفاآنلاین> سلامت> نتایج یک مطالعه جدید در فنلاند نشان داده است، سونا می‌تواند نقش پررنگی در کاهش فشار خون بالا و عدم ابتلا به آن در مردان داشته باشد.

به گزارش شفاآنلاین:  محققان فنلاندی با تکیه بر نتایج مطالعات خود دریافتند، مَردهایی که طی یک هفته 4 بار به سونا می‌روند، خطر ابتلا به فشار خون بالا را تا 46 درصد در خود کاهش می‌دهند. 

کارشناسان بهداشتی معمولا به افرادی که از فشار خون<blood pressure> بالا رنج می‌برند، توصیه می‌کنند، ورزش کنند و از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنند؛ پژوهش‌های جدید نشان داده است سونا می‌تواند نقش مؤثری در کاهش ابتلا به فشار خون بالا ایفا کند. 

بر اساس شواهد حاصل از مطالعات، سونا می‌تواند خطر بیماری قلبی که قاتل پیشرو در جهان است را کاهش دهد. 

کشورهایی با جمعیت بالا از جمله چین، هند، ایالات متحده، روسیه و اندونزی دارای بیشترین میزان ابتلا به فشار خون بالا بین سایر کشورها هستند و بر اساس آمارها، بیش از سه و نیم میلیارد از جمعیت مردم جهان در آستانه فشار خون بالا قرار دارند و در حدود 870 میلیون انسان در سراسر جهان دارای بیماری فشار خون بالا هستند. 

محققان دانشگاه فنلاند ادعا می‌کنند، نتایج به دست آمده از این پژوهش‌ها می‌تواند کمک موثری به کاهش ابتلا به فشار خون بالا و در پی آن بیماری‌های قلبی کند. محققان معتقدند، سونا باعث کاهش فشار خون از طریق مکانیسم‌های مختلف بیولوژیکی می‌شود؛ پرفشاری خون مهمترین عامل خطرِ قابل پیشگیری در مرگ زودرس در سراسر جهان است.

کارشناسان بهداشتی توصیه می‌کنند، برای در امان ماندن از فشار خون بالا تنظیم رژیم غذایی، انجام ورزش منظم، خودداری از مصرف نمک به میزان زیاد، تنفس عمیق، تناسب اندام و سونا می‌تواند نقش موثری در حفظ سلامت افراد داشته باشد. سیمرغ

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: